تجهیز لندروور دیسکاوری 2017 به سیستم هوشمند تنظیم صندلی

پرشین خودرو: لندروور دیسکاوری مدل ۲۰۱۷ به سیستم هوشمند تنظیم صندلی‌ها مجهز خواهد شد. این سیستم به مالکان دیسکاوری اجازه می‌دهد تا چیدمان صندلی‌های خودرو را از راه دور و از هر کجای دنیا کنترل کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، لندروور دیسکاوری مدل ۲۰۱۷ به سیستمی مجهز خواهد شد که پیش از این مشابه آن دیده نشده بود، این سامانه با نام تنظیم صندلی هوشمند یا (Intelligent Seat Fold) شناخته می‌شود و به مالک خودرو اجازه می‌دهد تا از هر کجای جهان اقدام به تنظیم صندلی‌های خودرو کند.

مالکان خودرو با نصب کردن نرم افزار (InControl Remote) بر روی تلفن همراه هوشمند خود می توانند در زمانی به اندازه‌ی ۱۴ ثانیه صندلی‌های دو ردیف آخر خودرو را تنظیم کنند، به این ترتیب نیازی به تنظیم و تا کردن دستی صندلی‌ها وجود نخواهد داشت. 

لندروور دیسکاوری ۲۰۱۷ همانند مدل فعلی خود دارای هفت عدد صندلی خواهد بود و در ردیف دوم آن سه عدد صندلی و در ردیف سوم دو عدد صندلی وجود خواهد داشت. در چنین چیدمانی، صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند در کف صندوق بار تا شوند. 

 

لندروور دیسکاوری

 

سیستم تنظیم هوشمند صندلی لندروور این امکان را فراهم می‌کند تا تنها با لمس کردن کلیدها تعداد صندلی‌ها افزایش یا کاهش پیدا کند. این صندلی‌ها توانایی تا شدن از طریق کلیدهایی بر روی ستون C و یا در داخل محفظه‌ی بار را دارند و ضمنا از طریق صفحه نمایش مرکزی موجود در کنسول وسط نیز می‌توان آن‌ها را تا کرد. 

الکس هسلوپ، مهندس ارشد دیسکاوری در لندروور در مورد این سیستم می‌گوید: «این امکان خارق العاده، دیسکاوری جدید را متمایز از سایر خودروها خواهد کرد. این حقیقت که مالکان می‌توانند در حالی که کارهای جانبی مانند خرید را انجام می‌دهند هم‌زمان بتوانند صندلی‌های خودرو را تغییر دهند یک انقلاب بزرگ در زمینه‌ی راحتی است که تکنولوژی‌های جدید ارائه می‌دهند.»

 

لندروور دیسکاوری

 

لندروور برای نشان دادن کارایی و تاثیر این سیستم کنترل از راه دور اقدام به یک ماجراجویی با کمک بیر گلیز (Bear Grylls) کرد. بیر گریلز ۴۲ ساله در حالی که به همراه شش نفر از اعضای تیم نمایشی چتربازان نیروی دریایی سلطنتی از یک هواپیما به پایی پرید، در حالی که با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال سقوط بود اقدام به تنظیم صندلی‌های دیسکاوری جدید نمود.

گریلز در این مورد گفت: «لندروور ثابت کرد که چرا دیسکاوری جدید یک شاسی‌بلند خانوادگی تمام عیار است. اینکه حقیقت که آن‌ها برای نخستین بار سیستم تنظیم هوشمند صندلی‌ها را معرفی کرده‌اند و سیستم نیز در هنگام سقوط آزاد عملکرد خوبی از خود نشان داد بسیار شگفت انگیز است.»

 

لندروور دیسکاوری

 

وی ادامه داد: «مطمئن نیستم که افراد زیادی از این سامانه به این شکل استفاده کنند اما به هر صورت تکنولوژی با چنین عملکردی یک گزینه‌ی عالی برای کسانی است که می‌خواهند خودروی خانوادگی خود را آماده کنند.»

 

لندروور دیسکاوری

 

 جزئیات فنی و زمان ورود به بازار

نسل پنجم لندروور دیسکاوری در اوخر همین ماه رونمایی خواهد شد. تا کنون تنها تصاویر تبلیغاتی از این خودرو منتشر شده است اما Autocar توانسته است به بخشی از جزئیات فنی این خودرو دست پیدا کند. 

مدل ۲۰۱۷ این خودرو به پیشرانه‌ی دیزلی اینجینیوم (Ingenium) با حجم ۲ لیتر مجهز خواهد شد. پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر نیز در دو نوع دیزلی و بنزینی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که نتیجه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی پیسرانه‌های ماژولار توسط لندروور است.

این خودرو همچنین از شاسی آلومینیومی مونوکوک مشابه با رنج‌روور استفاده خواهد کرد و این مورد سبب خواهد شد تا از نسل فعلی خود که ۲۶۲۲ کیلوگرم وزن دارد سبک‌تر باشد. 

لندروور دیسکاوری مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی پاریس در اواخر این ماه رونمایی خواهد شد. زمانی که این مدل وارد بازار می‌شود در سطح بالاتر بازار در مقایسه با مدل امروزی خود قرار خواهد گرفت. قیمت این مدل از ۴۷ هزار و ۴۹۵ یورو آغاز خواهد شد که بسیار نزدیک به قیمت رنجروور اسپرت ۶۲ هزار و ۳۴۵ دلاری است. 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

منبع: زومیت

 

کد خبر 60002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha