کد خبر 60005
۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
تولد دوباره 3دروازه «طهران قدیم»

پرشین خودرو: شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: تا پایان امسال سه دروازه قدیمی «طهران قدیم» در محدوده بازار ساخته می شوند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از شهرنوشت: عابد ملکی افزود: دروازه های غار ، شاه عبدالعظیم و دولت، سه دروازه ای هستند که تا پایان سال به مانند آنچه در قدیم بود ، به عنوان نماد هویتی تهران در این منطقه ساخته خواهند شد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست، تجهیز کارگاه دو دروازه غار و شاه عبدالعظیم انجام شده است، ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده قرار است که دروازه های منطقه ۱۲ شبیه آنچه که در گذشته بوده است ساخته شوند.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه در مطالعات انجام شده حتی متریال دروازه ها و کاشی های به کار رفته در آن نیز استخراج شده است، بیان کرد: نکته جالب توجه دیگری که می توان در مورد دروازه های تاریخی این منطقه گفت؛ این است که این سه دروازه سر جای خود ساخته خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طراحی دروازه غار و شاه عبدالعظیم به اتمام رسیده و اکنون در مرحله تجهیز کارگاه برای اجرای این پروژه هستیم، یادآور شد: طراحی دروازه دولت به زودی آغاز می شود، مدت زمان در نظر گرفته شده برای طراحی این دروازه بزرگ تاریخی سه ماه است که بعد از تایید و تصویب آن، عملیات عمرانی این سازه بزرگ تاریخی انجام خواهد شد.

عابد ملکی تاکید کرد: دروازه غار در ابتدای محله هرندی و ورودی آن قرار داشته که اکنون این فضا وجود دارد، همچنین دروازه شاه عبدالعظیم نیز قبل از میدان شوش واقع بوده که اکنون این فضا ایستگاه تاکسی است که با جابه جایی آن؛ امکان ساخت دروازه شاه عبدالعظیم نیز در این محدوده وجود دارد.

به گفته وی؛ دروازه دولت نیز در محل سابق میدان میوه و تره بار کنار مترو دروازه دولت قرار داشته که اکنون میدان میوه و تره بار این محدوده به جای دیگری منتقل شده و فضا برای ساخت این دروازه وجود دارد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به دلیل احیاء دروازه های قدیمی شهر تهران در محدوده بازار گفت: یکی از تاکیدات مدیریت شهری در این منطقه ارتقاء کیفیت زندگی، احیای هویت تاریخی، توسعه گردشگری و زیست مومنانه است، به همین دلیل در نظر داریم تا با بازگشت نمادهای هویتی و تاریخی به محدوده «طهران قدیم» هویت را به منطقه ۱۲ بازگردانیم.

به گفته عابد ملکی مطالعات تاریخی نشان می دهد ۶ دروازه از دروازه های ۱۲ گانه شهر تهران در محدوده این منطقه قرار داشته که تا پایان امسال ۳ دروازه تاریخی طهران قدیم ساخته خواهند شد و سه دروازه دیگر بعد از انجام مطالعات و در صورت وجود فضای مناسب اجرا می شوند.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha