کد خبر 60041
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱
«ایتال دیزاین» سوپراسپرت چینی را طراحی می‌کند

پرشین خودرو: ایتال دیزاین یک شرکت مهندسی ایتالیایی معروف است که در طراحی صنعتی مخصوصا خودرو مهارت خاصی دارد و این‌بار با یک خودروساز چینی دست به همکاری زده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: در ماه مارس امسال و در نمایشگاه ژنو یک شرکت چینی به نام Techrules از ابر خودروی کانسپت خود رونمایی کرد که از نیروی الکتریکی و یک موتور کوچک جت بهره می‌گرفت و از لحاظ مسافتی بهینه‌سازی شده بود تا مسافت بیشتری بپیماید.

 

در حال حاضر که شاهد پیشرفت خودروهای الکتریکی هستیم، این خودروساز چینی اعلام کرد که ابرخودرویی الکتریکی خواهد ساخت و آن را روانه‌ی بازار اروپا نیز خواهد کرد.

 

Techrules

 

در این پروژه‌ی ساخت ابرخودرو نام یک طراح قهار نیز به چشم می‌خورد. طبق اخبار منتشر شده توسط اتوموتیو نیوز، این خودروساز ژاپنی Giorgetto Giugiaro و پسرش Fabrizio را برای طراحی بدنه‌ی مدل مفهومی AT96 TREV انتخاب کرده است.

 

در حالی‌که موسس شرکت ایتال‌دیزاین، Giorgetto است ولی باید به این نکته اشاره کرد که مالکیت این شرکت در حال حاضر با فولکس‌واگن است. وی طراحی خودروهای متعددی از جمله فولکس‌واگن گلف، دلورن DMC-12 و De Tomaso Mangusta را در کارنامه‌ی خود جای داده است.

 

DMC

 

او اخیرا از ایتال‌دیزاین جدا شده و به تاسیس شرکت GFG Progetti اقدام کرده است که هدف اصلی آن وارد شدن به بازار آسیا است. این‌گونه که به نظر می‌رسد Techrules نخستین مشتری این طراحی خواهد بود. این خودروساز پیش‌از این گفته بود که از مهندسین ایتالیایی برای طراحی محصولش استفاده خواهد کرد.

 

آزمایش‌های خودروی مذکور در حال حاضر در پیست سیلورستون در انگلستان انجام می‌پذیرد ولی برنامه‌هایی برای تست این خودرو در پیست نوربرگرینگ آلمان نیز در حال بررسی است.

 

Techrules

 

برد حرکتی این خودروی الکتریکی نسبت به سایر اتومبیل‌های برقی بیشتر است چراکه در این خودرو از یک توربین جت برای شارژ باتری‌ها بهره گرفته شده است. Techrules نام این پیشرانه را میکروتوربین نهاده است همان‌طور که اشاره شد نحوه‌ی عملکرد این سیستم این‌گونه است که توربین با چرخ‌ها هیچ اتصالی ندارد و تنها به تولید برق و شارژ کردن باتری‌ها می‌پردازد و باتری‌ها نیز از این الکتریسیته‌ی حاصله به چرخ‌ها نیرو می‌رسانند ودر نهایت خودرو را به حرکت وامی‌دارند.

 

به گفته‌ی این خودروساز این خودرو با این‌که تعداد و حجم باتری کمتری نسبت به بی‌ام‌و i3Rex و شورولت Volt دارد، ولی از برد پیمایشی بیشتری نسبت به آن‌ها برخوردار است.

 

Techrules

 

پیشرانه‌ی این خودرو قادر به تولید قدرتی معادل ۱۰۳۰ اسب بخار است که این خودرو را قادر می‌سازد که در مدت زمان ۲.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۴۹ کیلومتر برای این خودرو پیش‌بینی شده است همچنین سازنده ادعا کرده که این خودرو توانای طی مسیری به طول بیش از ۱۹۳۰ کیلومتر را دارا خواهد بود.

 

اگر همه چیز بر طبق برنامه پیش برود تا ماه مارس سال آینده و در نمایشگاه ژنو مدل بعدی این خودروساز به نمایش درخواهد آمد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو» telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha