ب.ام.و از باتری مدل i3 در اسکوتر برقی استفاده می‌کند

پرشین خودرو: بی‌ام‌و در حال ساخت یک اسکوتر برقی با نام C Evolution است که در آن از باتری‌های خودروی برقی i3 استفاده خواهد کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: سابقه‌ی بی‌ام‌و در تولید موتورسیکلت‌های برقی بسیار بیشتر از سابقه‌ی این شرکت در ساخت خودروهای برقی است. در بیشتر موارد بخش موتورسیکلت و اتومبیل این شرکت کاملا مستقل از یکدیگر کار می‌کنند اما گاهی این دو بخش به همکاری با یکدیگر نیز می‌پردازند و حتی از قطعات ساخت یکدیگر هم استفاده می‌کنند.

اخیرا بخش BMW Motorrad برای افزایش فروش و تنوع محصولات خود اقدام به استفاده از پک باتری ۹۴ آمور ساعتی مورد استفاده در بی‌ام‌و i3 مدل ۲۰۱۷ در اسکوتر برقی خود با نام C Evolution کرده است.

 

بی ام و

 

مدل فعلی اسکوتر C Evolution در حال حاضر در بازارهای غیر آمریکایی حضور دارد و قرار است که با این مدل جدید جایگزین شود. بی‌ام‌و ادعا می‌کند که این مدل جدید می‌تواند مسافتی بیش از ۱۰۰ مایل یا ۱۶۰ کیلومتر را بپیماید. البته میزان مصرف این اسکوتر هنوز توسط آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا منتشر نشده است اما تخمین زده می شود که رقمی در حدود همان بی‌ام‌و i3 باشد.

حداکثر سرعت این اسکوتر در بازار ایالات متحده به ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین با وجود افزایش سایز باتری‌ها اما زمان شارژ آن‌ها در C Evolution جدید کاهش پیدا کرده است.

 

بی ام و

 

پک باتری جدید ۹۴ آمپر ساعتی سبب افزایش ۱۱ اسب بخاری قدرت C Evolution نسبت به مدل قبلی شده است که دارای باتری ۶۰ آمپر ساعتی بود. حداکثر قدرت مدل جدید به ۲۶ اسب بخار و گشتاور آن نیز به رقم ۷۱ نیوتون متر افزایش پیدا کرده است.

مدل جدید C Evolution به جز باتری جدید به امکانات دیگری نظیر چراغ LED، سیستم کمکی حرکت به عقب و سیستم بازیابی انرژی ترمز اختصاصی بی‌ام‌و با نام Efficient Dynamics مجهز شده است. مدل C Evolution در حال حاضر در تمامی بازارهایی که قبلا حضور داشت عرضه می‌شود و به زودی در بازارهای ایالات متحده‌، ژاپن، کره‌ی جنوبی و روسیه نیز عرضه خواهد شد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha