کد خبر 60155
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۳
بوگاتی محدودیت سرعت «شیرون» را افزایش می‌دهد

پرشین خودرو: خبری خوش برای عاشقان سرعت و دوست‌داران بوگاتی، شیرون با اختلاف زیاد سریع­‌ترین بوگاتی ساخته شده خواهد بود.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: بوگاتی شیرون با قدرتی معادل ۱۴۷۹ اسب بخار، ترکیب پیچیده‌­ای از قطعات مکانیکی است که قادر است به سرعت­‌های سرسام‌­آوری برسد.

همانند ویرون، برای آزاد کردن همه‌­ی پتانسیل­‌های شیرون به فاکتورهای کلیدی، مقدار زیادی شهامت و یک جاده­‌ی بلند و مستقیم نیاز است. به همین خاطر است که حداکثر سرعت ویرون و شیرون برای رعایت موارد ایمنی بصورت الکترونیکی محدود شده­‌اند. محدودیت اعمال شده روی ویرون حداکثر سرعت آن را در نسخه‌­های SS، برای جلوگیری از ترکیدن تایرها، به ۴۱۵ کیلومتر در ساعت محدود کرده است و شیرون با وجود محدودیت­‌های اعمال شده قادر است تا به سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

بررسی اطلاعات مالی مشتریان بوگاتی نشان می‌­دهد که این افراد به­‌طور متوسط صاحب ۴۲ خودرو، ۱.۷ هواپیمای شخصی و ۱.۴ قایق تفریحی هستند. در این­‌ صورت آیا این افراد حاضرند تا تنها برای ۵ کیلومتر در ساعت سرعت بیشتر، یک بوگاتی شیرون بخرند؟

ویلی نتاسچیل (Willi Netuschil) رئیس دپارتمان مهندسی بوگاتی در مصاحبه­‌ی اخیرش با وب­‌سایت Autoblog اظهار کرده است که در صورت درخواست خریدار، حداکثر سرعت شیرون به ۴۵۸ کیلومتر در ساعت افزایش می­‌یابد.

باید به­‌خاطر داشته باشید که در چنین سرعت‌­هایی مسافت ترمزگیری به چه میزان افزایش می­ یابد. برای رسیدن به ماکزیمم سرعت شیرون، می­‌توان از جاده‌­ی مستقیم مخصوصی که گروه فولکس‌­واگن در نزدیکی ولفسبورگ ساخته است و یا باند پرواز یک پایگاه نظامی در آلمان که اجازه‌­ی دسترسی به آن را داده استفاده کرد.

با این وجود، سوالی که ذهن همگان را درگیر می­‌کند این است که، حداکثر سرعت حقیقی شیرون بدون اعمال هیچ محدودیتی چقدر است؟ مسلما سرعت ۴۵۸ کیلومتر در ساعت حداکثر سرعت آن نخواهد بود چراکه این کمپانی همواره یک حاشیه­‌ی امنیت را برای بروز خطاهای احتمالی در نظر می­‌گیرد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد سادات ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    سلا م ببخشید من قیمت بنز هیبریدی سال2013 سالم بدون رنگ و تصادف نکرده را می خواهم با تشکر