برترین رانندگان تاریخ فرمول یک از نگاه «برنی اکلستون»

پرشین خودرو: برنی اکلستون مدیرعامل فرمول یک در آستانه‌ی بازنشستگی در پاسخ به سؤال روزنامه‌ی ورزشی اسپانیایی Marca، برترین رانندگان تاریخ فرمول یک را اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: آلن پروست، فاتح چهار دوره قهرمانی مسابقات فرمول یک جهان و جوهن رایندت، قهرمان سابق فرمول یک برای برنی اکلستون رانندگانی فراموش نشدنی هستند.

برنی اکلستون رئیس فعلی فرمول یک اظهار کرد آلن پروست برترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک است.

طی شکل گرفتن ورزش در دهه‌های متمادی و مشارکت برنی اکلستون در مسابقات اتومبیل‌رانی که به دهه‌ی ۱۹۴۰ باز می‌گردد، این پیرمرد ۸۵ ساله تجارب زیادی کسب کرده و بزرگان زیادی را در ورزش به چشم دیده است.

زمانی‌که روزنامه‌ی ورزشی اسپانیایی Marca از او پرسید برترین راننده‌ی تاریخ فرمول یک کیست، برنی اکلستون نام هیچ‌کدام از نوابغ دنیای اتومبیل‌رانی همچون خوان مانوئل فانخیو، آیرتون سنا و حتی مایکل شوماخر با هشت دوره قهرمانی بلامنازع را نبرد. انتخاب او آلن پروست، فاتح چهار دوره قهرمانی مسابقات فرمول یک جهان در سال‌های ۱۹۸۵، ۱۹۸۶ و ۱۹۸۹ با مک‌لارن و ۱۹۹۳ با ویلیامیز بود. پروست بعد از فصل ۱۹۹۳ از مسابقات کناره‌گیری کرد.

روزنامه‌ی ورزشی اسپانیایی Marca به نقل از اکلستون نوشت: "پاسخ به این سؤال بسیار دشوار است، اما اگر بخواهم در طی این همه سال یک نفر را انتخاب کنم، احتمالاً نظرم پروست است. او از شوماخر و سنا هم بهتر بود. تیمی همراه شوماخر بود که کمک‌های بسیاری به او کردند و در برخی موارد این مسئله برای سنا هم صدق می‌کرد. اما پروست از چنین امتیازاتی محروم بود. او همیشه با رقبایی حتی از درون تیم خودش روبرو بود."

اما هنگامی‌که اکلستون، پروست را به‌عنوان برترین اعلام کرد، جوهن رایندت را راننده‌ی مورد علاقه‌اش نامید. رایندت قهرمان مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۷۰ شد اما حین دور تمرینی قبل از گرندپری ایتالیا، اتومبیل او دچار سانحه و فوت شد. او نتوانست در چهار دور پایانی مسابقات آن فصل مسابقه دهد اما با پیروزی‌هایش به‌قدری امتیاز کسب کرده بود که قهرمان مسابقات شد. اکلستون در ادامه اظهار کرد: "من و رایندت مانند دو دوست و همکار بسیار به همدیگر نزدیک بودیم و قطعاً او راننده‌ی مورد علاقه‌ی من خواهد بود ولی برترین راننده پروست است."

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha