امكان موفقیت رسانه های تخصصی بیشتر است

پرشین خودرو: چنانچه توجه به روح اقتصاد مقاومتی ایجاب می كند تعرفه واردات خودروهای لوكس افزایش یابد، در تعرفه های تبلیغاتی و رویكردهای محتوایی هم باید به رجحان تولید ملی توجه كنیم و روحیه مصرف گرایی و سبك زندگی اشتباه را دامن نزنیم.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر با تغییر الگوی مصرف رسانه ای مشاهده می کنیم که رسانه های جمعی به معنای سنتی رادیو و تلویزیون و مطبوعات با تهدید جدی مواجه هستند.


وی که در جشن آغاز دومین سال انتشار روزنامه دنیای خودرو سخن می گفت، از نشانه های این تغییر مصرف به کاهش تیراژ روزنامه ها و افت میزان مراجعه مردم به رسانه های سنتی نسبت به قبل اشاره کرد و افزود: در بین رسانه های جمعی و سنتی 3 دسته با تهدید کمتری مواجه هستند و می توانند برای بقای خود فرصت ایجاد کنند.


به گفته انتظامی، دسته اول شامل رسانه هایی است که در حوزه بین المللی فعالیت دارند، و دسته دوم را رسانه های محلی، تلویزیون های استانی و روزنامه هایی که برای یک شهر کار می کند تشکیل می دهد.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اما دسته سوم شامل رسانه های تخصصی و اختصاصی است مانند روزنامه دنیای خودرو، سلامت و ...، یا شبکه های تلویزیونی که فقط به یک موضوع مانند ورزش و ... می پردازند و هر چه رسانه ها در موضوعی، دقیق تر و تخصصی تر شوند توفیق آنها برای ادامه فعالیت بیشتر است.


وی تعداد روزنامه های کشور را حدود 200 روزنامه اعلام کرد که تعدادی از آنها بصورت تخصصی چاپ و توزیع می شوند که توفیق بیشتری نیز بدست آورده اند.


انتظامی در ادامه سخنان خود گریزی به موضوع اقتصاد مقاومتی زد و متذکر شد: نباید این موضوع مهم را فقط با بیان آن و تکرار زبانی، پیگیری کنیم.


معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه خاطرنشان کرد: تعریف اقتصاد مقاومتی در بخشی مانند صنعت خودرو که به نحوی متاثر از واردات هم است یعنی اینکه باید تعادل لازم حفظ شود و مبادا تولید داخلی با نگاه بر واردات خودرو حرکت کند یعنی اینکه وظایفی در تعرفه گذاری ها برای واردات داریم و همسو با آن در تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب برای اشاعه کالای داخلی نیز باید گام برداریم.


دکتر انتظامی در ادامه سخنان خود به اهمیت وجود نشریات تخصصی در حوزه فرهنگ و رسانه و ضرورت تقویت رویکرد تخصصی در عرصه مطبوعات اشاره کرد.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در سخنان خود فعالیت روزنامه «دنیای خودرو» را از لحاظ کمک آن به ایجاد گرایش روزنامه‌ها از رویکرد عمومی به تخصصی ستود و این روزنامه را از لحاظ تقویت رویکرد تخصصی در مطبوعات کشور ارزشمند شمرد.


وی همچنین به نقش مؤثر رسانه‌های کشور در اقتصاد مقاومتی پرداخت و درباره اهمیت مطبوعات در تحقق اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورد.

به گفته معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزنامه «دنیای خودرو» با پشتیبانی از صنایع داخلی و تقویت آن می‌تواند به اعتلای صنعت در کشور و برآورده شدن نیازهای اقتصاد مقاومتی کمک کند و از این جنبه نیز ضرورت وجود روزنامه‌هایی مانند «دنیای خودرو» در فضای رسانه‌ای کشور احساس می‌شود.


یادآور می شود: روزنامه دنیای خودرو به عنوان نخستین روزنامه صنعت و بازار خودرو جهان در حاضر یكی از پرتیراژ ترین روزنامه های متعلق به بخش خصوصی ایران است كه قصد دارد از این پس طرح های توسعه خود را بعنوان یك رسانه تاثیر گذار اجرا كند.
 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha