کد خبر 60396
۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
مرسدس بنز مدل All-Terrain کلاس E را رونمایی کرد

پرشین خودرو: مرسدس بنز با انتشار تصاویری به طور رسمی از مدل All-Terrain کلاس E رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»،  نخستین مدل مرسدس بنز E کلاس All-Terrain به صورت رسمی رونمایی شد.

در حال حاضر مدل T-Model به عنوان یک نمونه‌ی همه کاره از مرسدس بنز  E کلاس شناخته می‌شود، اما حالا برای نخستین بار، E کلاس جدید به صورت تخصصی دارای مدلی با قابلیت‌های آفرود خواهد شد. مرسدس بنز با ساخت All-Terrain جدید به نوعی سعی کرده است تا پا را در جای پای آئودی A6 Allroad و ولوو V90 کراس کانتری بگذارد.

این مدل در حقیقت یک مرسدس بنز کلاس E تی مدل است که ارتفاع از سطح زمین آن ۳۵ میلیمتر افزایش یافته است. همچنین گلگیرهای این مدل بزرگتر شدند و روی آن‌ها از قطعات محافظ بدنه‌ی پلاستیکی استفاده شده است. سیستم چهار چرخ محرک مرسدس بنز با نام 4Matic نیز در این مدل به صورت استاندارد موجود است. در جلو پنجره‌ی این خودرو نیز از دو قطعه عریض پلاستیکی استفاده شده است.

در این خودرو به صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی با نام Air Body Control بهره گرفته شده است که مجهز به چندین مخزن ذخیره‌ی باد است و می‌تواند سه نوع سطح ارتفاع را برای خودرو به ارمغان بیاورد. در حالت نرمال ارتفاع این خودرو ۲۹ میلیمتر از T-Model بلندتر است. ۱۴ میلیمتر از این ارتفاع به دلیل وجود رینگ‌های بزرگ‌تر و ۱۵ میلیمتر آن به دلیل استفاده از فنرهای بادی بزرگ‌تر است. در بیشترین حالت نیز می‌توان ارتفاع خودرو را تا ۳۵ میلی متر افزایش داد، اما این کار تنها تا حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت میسر است.

ارتفاع از سطح زمین مرسدس بنز E کلاس All-Terrain بین ۱۲۱ تا ۱۵۶ میلی متر متغییر است. همچنین یک حالت رانندگی جدید با نام دینامیک (Dynamic Select) در مدل All-Terrain موجود است که از مدل GLE برداشته شده است.

در این حالت می‌توان به راحتی و با کشش و چسبندگی مناسب در مسیرهای ناهموار رانندگی کرد. این حالت ضمنا سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل فعال جلوگیری از انحراف (Active Yaw Control) و سیستم ASC را تنظیم می‌کند و همزمان ارتفاع سیستم تعلیق را نیز در بالاترین حد آن یعنی ۱۵۶ میلی متر تنظیم می‌کند.

 

مرسدس بنز

 

به گفته اولا کالنوس یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی دایملر که مسئول فروش و بازاریابی خودروهای مرسدس بنز است:

هیچ مدلی از نمونه‌های مرسدس بنز کلاس E به اندازه مدل All-Terrain کاربردی نیستند. این مدل دارای ظاهری تهاجمی همانند یک خودروی شاسی بلند است، در حالی که از فضا سازی هوشمندانه‌ی مدل استیت (State) در آن استفاده شده و این مدل همچنین به حجم عظیمی از سیستم‌های ایمنی مجهز شده است.

مدل All-Terrain نخست در فصل بهار سال ۲۰۱۷ و با کد E 220 d 4Matic به بازار خواهد آمد که این مدل ۱۹۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این مدل می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در عرض ۸ ثانیه به ثبت برساند و حداکثر سرعت آن معادل ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز تنها ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. جعبه دنده‌ی بکار رفته در این خودرو به صورت استاندارد از مدل ۹ دنده‌ی خودکار با نام 9G-Tronic است. مدل E 350 d هم با قدرت ۲۵۸ اسب بخار در سال ۲۰۱۷ به مدل‌های این خودرو افزوده خواهد شد.

 

مرسدس بنز

 

داخل کابین این خودرو به صورت ویژه از پدال‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده شده است که روی آن‌ها آج‌هایی از جنس پلاستیک وجود دارند. ضمنا نوشته‌ی All-Terrain نیز در کف خودرو و روی رکاب درها به چشم می‌خورد. این مدل به صورت استاندارد از تجهیزات سطح آوانتگارد استفاده می کند. برای تزیینات داخل کابین نیز از موادی چون آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است.

در سایر بخش‌ها، مدل All-Terrain تفاوتی با مدل T-Model ندارد. به صورت آپشن نیز امکان سفارش صفحه نمایش دوگانه‌ی ۱۲.۳ اینچی TFT به همراه پد لمسی بر روی غربیلک فرمان وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 60396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha