کد خبر 60441
۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
حفظ کردن 1000 پلاک خودرو!

پرشین خودرو: جوان ۲۳ ساله هراتی با حافظه شگفت‌انگیز خود، هزار پلاک خودرو را با نام مالکان آنها را حفظ است.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مشرق، محمدجواد عشایری، جوان ۲۳ ساله هراتی اظهار داشت: همیشه حافظه خوبی داشتم اما با توجه به علاقه‌ای که به خودرو داشتم، همیشه پلاک خودروها را و اینکه پلاک آنها متعلق به کدام شهرستان است، بررسی می‌کردم.

وی افزود: بعد از مدتی متوجه شدم با یک بار مرور پلاک و به خاطر سپردن نام صاحب آن، همه شماره پلاک‌ها به نام صاحبان خودرو در ذهنم می‌ماند.

عشایری خاطرنشان کرد: اکنون تعداد زیادی از شماره پلاک اقوام، همسایه‌ها و حتی مسافرانی که از هرات عبور کرده‌اند و بر حسب اتفاق نام مالک آنها را با مکالماتی که با یکدیگر داشتیم، جویا شده‌ام، در ذهن دارم که این شماره‌ها به بالغ بر هزار مورد می‌رسد.

وی عنوان کرد: هم می‌توانم با ذکر نام مالک، شماره پلاک خودروی او را اعلام کنم و هم‌ می‌توانم با ذکر شماره پلاک، نام مالک را بیان کنم.

عشایری بیان کرد: برای به یاد آوردن نام مالک یا پلاک خودرو نیاز به هیچ تمرکز و تفکری ندارم و در آن واحد که شماره ذکر می‌شود، نام مالک به ذهنم می‌‌آید.

وی افزود: خیلی‌ها گمان می‌کنند کلی زمان برای این کار گذاشته‌ام در حالی که اینگونه نبوده و تنها با یک بار نگاه کردن به شماره پلاک، شماره با نام مالک در حافظه‌ام ثبت می‌شود.

این جوان نخبه هراتی ادامه داد: در حال حاضر هزار شماره پلاک خودرو با نام مالکان آنها را در حافظه دارم که به زودی این عدد را به ۲ هزار مورد می‌رسانم.

وی با اشاره به میزان تحصیلات خود بیان کرد: به دلیل معلولیت و مشکلات جسمی پدرم امکان ادامه تحصیل برایم فراهم نبود و باید به کسب و کار مشغول می‌شدم به همین دلیل بعد از اخذ دیپلم دیگر به ادامه تحصیل نپرداختم.

فرماندار شهرستان خاتم چندی پیش با این جوان نخبه هراتی دیدار کرد و از نزدیک در جریان وضعیت زندگی و درمان پدر این جوان با استعداد قرار گرفت.

شهر هرات از توابع شهرستان خاتم در استان یزد است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha