ثبت رکورد سرعت 549 کیلومتری با خودروی برقی «ونتوری»

پرشین خودرو: خودروی برقی ونتوری VBB-3 با ثبت سرعت متوسط ۵۴۹ کیلومتر در ساعت رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، کمپانی ونتوری VBB-3 واقع در شهر موناکو با همکاری مرکز تحقیقات خودرویی دانشگاه ایالتی اوهایو، در مکانی که اولین خودروی برقی آن‌ها در سال ۲۰۱۰ رکورد ۴۹۴ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند، یعنی ناحیه‌ی بنیول شگفتی دیگری را خلق کردند.

این خودرو در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۳ ساخته شد، اما با توجه به شرایط بد آب و هوایی ناحیه‌ی بنیول در سه سال گذشته هیچ تلاشی برای ثبت رکورد در آن‌جا صورت نگرفت.

امسال راجر شرودر از مرکز تحقیقات حمل و نقل اوهایو سوار بر این خودرو شد و رکورد جدیدی را بر اساس قوانین و مقررات فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی ثبت کرد. در یک مسیر یک‌طرفه حداکثر سرعت ۵۷۶ کیلومتر در ساعت به‌دست آمد. برای ثبت یک رکورد، میانگین سرعت دو مسیر رفت و برگشت محاسبه و ثبت می‌شود.

 

ونتوری VBB-3

 

گیلدو پالانکا پاستر رئیس شرکت ونتوری گفت: "این رکورد ستودنی است زیرا ما سه سال منتظر آن بودیم. باران شدید و شرایط آب و هوایی بد مانع از موفقیت ما در ناحیه‌ی بنیول شده بود. خودروی VBB-3 قدرتمندترین اتومبیل برقی دنیا است (۳۰۰۰ اسب‌بخار). باید اذعان کنیم که همچنین سریع‌ترین خودرو برقی جهان است. این رکورد باعث شد رکورد VBB-2.5 در سال ۲۰۱۰ شکسته شود. این رکورد همچنین رابطه‌ی میان دانشجویان و یک کارخانه‌ی سازنده را نشان می‌دهد که می‌تواند منجر به شگفتی‌های بی‌نظیری در زمینه‌ی تحقیق و توسعه در صنعت خودرو گردد."

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 60507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha