کد خبر 60524
۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
جند قدم تا ماشین‌های پرنده

پرشین خودرو: دانشمندان مدل اولیه خودروهای پرنده را آزمایش کردند تا در آینده نه چندان دور امکان تردد در خیابان‌های آسمانی فراهم شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، این روزها پهپاد به یکی از ابزارهای معمول در زندگی روزمره تبدیل شده است و محققان می‌گویند همین ابزار کوچک به ما کمک می‌کند در آینده نزدیک سوار بر ماشین‌های پرنده شویم.

مقامات آمریکا مجوزهای لازم برای آزمایش روی خودروهای پرنده را سال کردند و مرحله نخست، اتومبیل‌های ساخته شده در شرکت Terrafugia به پرواز درآمد.

مدل اولیه این خودروهای پرنده در اندازه کوچک ساخته شده است و هم‌اکنون که مرحله نخست آزمایش‌ها با موفقیت به انجام رسیده است، دانشمندان می‌گویند در فاز بعدی می‌توانند مدل نهایی این خودروها را برای سوار شدن انسان به پرواز درآورند.

 

 

سازمان فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پرواز خودروهای پرنده در آسمان این کشور بلامانع است و اگر چنین محصولی با ایمنی کامل ساخته شود، اجازه حرکت آنها در خیابان‌های هوایی وجود دارد.

شرکت Terrafugia در مرحله نخست خودرو پرنده TF-X که اندازه آن یک‌دهم خودروهای واقعی محاسبه می‌شود را با موفقیت کامل به پرواز درآورده است. این خودرو به سیستم پرواز خودران مجهز شده است و وزن آن حدود 55 پوند محاسبه می شود.

نخستین مدل از خودروهای پرنده با ارتفاع کمتر از 400پا پرواز می‌کند و حداکثر سرعت آن 100 مایل در ساعت است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

منبع: فارس

کد خبر 60524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha