در نمایشگاه پاریس 2016 چه چیزی در انتظار ماست؟

پرشین خودرو: نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از روز ۱۰ مهر به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، صنعت خودروسازی در حال حاضر با سرعت در حال تغییر است به طوری در گذشته هیچ‌گاه شاهد چنین سرعتی نبوده‌ایم و این مسئله به وضوح در بسیاری از خودروهای برنامه‌ریزی شده برای نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مشهود است. این نمایشگاه روز پنجشنبه ۸ مهرماه به صورت غیررسمی شروع به كار خواهد كرد.

نمایشگاه خودروی پاریس ٢٠١۶ شاهد برنامه‌های بنیادی كمپانی‌های خودروسازی چون مرسدس بنز و فولكس‌واگن برای خودروهای الكتریكی خواهد بود. با این حال برای طرفدارن خودروهای بنزینی نیز تعداد زیادی برنامه در نظر گرفته شده است.

خودروهای مفهومی

لكسوس UX

paris-motor-show

كمپانی لكسوس یک خودروی مفهومی را به نمایش خواهد گذاشت. باورها بر آن است كه این خودرو پیش‌نمایشی از یک مدل SUV خواهد بود كه هم‌اكنون در فرایند طراحی و تولید قرار دارد. جزئیات محدودی از این خودرو در دست است اما می‌دانیم كه طراحی توسط تیمی در اروپا انجام شده است. این خودرو اخیرا در یک تیزر مشاهده شده و بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، مدلی كه به تولید انبوه می‌رسد بسیار به خودرو جدید Toyota CH-R شبیه خواهد بود.

سیتروئن Cxperience

paris-motor-show

سیتروئن خودروساز به نام فرانسوی سدان مدرنی را به نمایش خواهد گذاشت كه امكان دارد پیش‌نمایشی از نسل جدید مدل C5 این كمپانی باشد. دلیل این امر، ابعاد این خودرو است كه حدودا با خودروهای C5  کنونی كه از سال ٢٠٠٧ به فروش می‌روند و به نظر می‌رسد كه زمان معرفی جایگزینی برای آن‌ها فرا رسیده است، یكسان است.  سیستم انتقال قدرت هیبریدی كه برای این خودرو در نظر گرفته شده است قابلیت شارژ شدن با برق شهری را دارد. همچنین تعبیه امکانات ارتباطی متعدد و طراحی پیشرو بدنه از دیگر اطلاعات در دسترس است.

خودروی التکریکی فولکس‌واگن

paris-motor-show

فولکس‌واگن قصد دارد تا چندین خودروی التکریکی را در آینده نزدیک به بازار عرضه کند. یکی از این خودروها، هاچ‌بکی در اندازه‌های گلف خواهد بود که در نمایشگاه پاریس به صورت یک خودروی مفهومی به نمایش گذاشته خواهد شد. Volkswagen در حال حاضر تعدادی خودروی التکریکی برای ارائه به بازارها در سبد محصولات خود دارد که شامل e-Golf می‌شود. با این حال خودروهای الکتریکی جدید، نسل بعدی خواهند بود که بر پایه پلتفرم اختصاصی MEB که با عنوان Budd-e concept در نمایشگاه Consumer Electronics ژانویه ۲۰۱۶ معرفی شده بود، تولید خواهند شد.

میتسوبیشی GT-PHEV

paris-motor-show

میتسوبیشی خودروی هیبریدی دیگری را برای نمایشگاه آماده کرده است که متاسفانه به صورت مفهومی معرفی می‌شود. این خودرو GT-PHEV نام دارد و از نظر طراحی در رنج نسل بعدی خودروهای هیبریدی ژاپنی جای می‌گیرد. سیستم به کار گرفته شده در این خودرو از یک باتری باظرفیت بالا، سه پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه احتراق داخلی که به طور مشخص برای کاربردهای هیبریدی طراحی شده اند، بهره می‌برد.دور از ذهن نیست که این مجموعه را در نسل بعدی خودروی Outlander و یا شاید مدل جدید Montero مشاهده کنیم.

خودروهای اسپرت

فراری LaFerrari Aperta

paris-motor-show

نسخه کروک گل سر سبد فراری یعنی خودروی LaFerrari کار خود را در نمایشگاه پاریس آغاز خواهد کرد اما فراری در حال حاضر تصاویری از خودرو را منتشر کرده است. بر اساس شایعات تنها ۱۵۰ عدد از این خودرو تولید خواهد شد. همچنین این خودرو قرار است تا همزمان با جشن هفتادمین سال‌گرد تاسیس فراری در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود. به منظور جبران طراحی بدون سقف این خودرو، بدنه در قسمت‌های مختلفی تقویت شده و عناصر آیرودینامیکی جدیدی به آن اضافه شده است. با این وجود هر دو مدل LaFerrari بسیار به یکدیگر شباهت دارند.

مرسدس بنز AMG GT C Roadster ۲۰۱۸

paris-motor-show

بخش Mercedes-AMG کمپانی بنز نیز خودرو کروک خود را در پاریس معرفی خواهد کرد. این خودرو از سری GT خواهد بود و با عنوان Roadster که نشان از سقف متحرک برای آن است، به نمایش گذاشته خواهد شد. دو مدل از این خودرو، یک مدل پایه و یک مدل با قدرت بیشتر که با کد GT C شناخته خواهد شد، عرضه می‌شود. مدل GT C از نظر مشخصات فنی با مرسدس AMG GT R در یک ردیف قرار می‌گیرد، هرچند خروجی پیشرانه V8 ۴ لیتری ۵۵۰ اسب بخاری آن از قدرت تولیدی ۵۷۷ اسب بخاری GT R مقداری کمتر است. شتاب صفر تا صد این خودرو زیر ۴ ثانیه اعلام شده است و همچنین می‌دانیم که هم‌اکنون در حال تولید است.

مرسدس بنز AMG GLC43 Coupe ۲۰۱۷

paris-motor-show

اگر به دنبال خودروی اسپرت چهار درب هستید، به احتمال زیاد GLC43 کوپه برای شما طراحی شده است. با آن‌که همراه شدن صفت اهلی با استاندارهای AMG هم‌خوانی ندارد اما مشابه دیگر خودروهای مرسدس بنز که با کد ۴۳ همراه می شوند، این خورو نیز در دسته خودروهای اهلی یا رام شده مرسدس جای می‌گیرد. با این حال این خودرو دارای یک پیشرانه V6 به همراه توربوشارژ دوگانه است که قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن-متر را برای آن به همراه دارد. این پیشرانه در کنار جعبه دنده ۹ سرعته و سیستم چهار چرخ متحرک قرار می‌گیرد که با همکاری با یکدیگر این خودرو را در ۴.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و بالاترین سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده) را برای آن رقم می‌زند.

خودروهای لوکس

لندرور Discovery ۲۰۱۸

paris-motor-show

مدل LR4 آماده عرضه به بازار است و به زودی با خودروی SUV جدیدی که نام Discovery را احیا می‌کند، جایگزین خواهد شد. خودرو Discovery که قرار است اواسط سال ۲۰۱۷ وارد بازار شود، دومین مدل تولیدی توسط لندرور است که رنج  سری جدید خودروهای لوکس این کمپانی (leisure-oriented) قرار می‌گیرد. اولین مدل از این سری، خودرو Discovery اسپرت است که هم‌اکنون در بازار وجود دارد. این مدل بازار خودروهای مناسب برای خوانواده‌های شلوغ را که مدام فرزندان خود را در سفرهای شهری جابه‌جا می‌کنند، هدف قرار خواهد داد و بر همین اساس با خودروهای SUV دارای سه ردیف صندلی که در مجموع ۷ سرنشین را در خود جای می‌دهند نظیر آئودی Q7 و ولوو XC90، به رقابت خواهد پرداخت. در هر حال قابلیت‌های آفرود لندرور و استحکامی که در این کاربرد دارد، می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن محسوب شود.

آئودی A5 Sportback ۲۰۱۸

paris-motor-show

بر خلاف مدل‌های قدیمی‌تر A5‌، مدل ۲۰۱۸ آن که قرار است در پاریس معرفی شود، همزمان با اروپا در ایالات متحده نیز عرضه خواهد شد. این خودرو اساسا یک مدل کشیده‌تر از مدل A5 کوپه است که دارای چهار درب بوده و در قسمت انتهایی افزایش طول داشته است. می‌توان آن را یک نمونه کوچک‌تر از مدل A7 در تصور کرد. علاوه بر این خودرو، مدل S5 Sportback که از قدرت بیشتری نیز بهره می‌برد، در نمایشگاه پاریس حضور خواهد داشت. شنیده‌ها حاکی از آن است که بالاخره کمپانی آئودی مدل پرقدرت RS 5 Sportback را که در حدود ۵۰۰ اسب بخار توان دارد، به این سری اضافه خواهد کرد.

پورشه Panamera 4 E-Hybrid

paris-motor-show

پورشه قصد دارد تا با مدل جدید هیبریدی که در پاریس رونمایی می‌کند، گستره مدل‌های پانامرا را در نسل دوم این سری وسیع‌تر کند. نام مدل جدید 4 E-Hybrid است و در واقع جایگزینی برای سری قبلی آن، یعنی S E-Hybrid خواهد بود. مشابه مدل قبلی در این خودرو نیز یک پیشرانه احتراقی در کنار همتای الکتریکی خود وظیفه تامین توان را به عهده خواهند گرفت. اما در قسمت انتقال قدرت مدل جدید دست‌خوش تغییر شده است و در حالت استاندارد از یک سیستم چهار چرخ متحرک سود می‌برد. این مدل دارای حداکثر توان خروجی ۴۶۲ اسب بخار است و گشتاوری در حدود ۷۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که با این مشخصات در رتبه بالاتری نسبت به مدل S E-Hybrid که از کد S بهره می‌برد، جای می‌گیرد.

مرسدس بنز E-Class All-Terrain

paris-motor-show

بنز با واگن تقویت شده از سری E خود در آستانه ورود به بازار خودروهای رده بالای کراس اوور یا soft-roader (این دسته در واقع چیزی بین خودروهای آفرود و جاده‌ای است) است. این خودرو E-Class All-Terrain نامیده می‌شود و از قبل رونمایی شده است. این خودرو به صورت مستقیم با خودروی آئودی A6 Allroad و همچنین مدل تازه معرفی شده ولوو یعنی V90 Cross Country به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو با افزایش ارتفاع، تقویت قسمت‌های زیری و سیستم چهار چرخ متحرک همراه خواهد بود.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 60557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha