صنعت قالب سازی بازوی کمکی خودروسازان ایرانی

پرشین خودرو: اهدافی که برای صنعت خودرو ترسیم شده است بدون توجه به صنایع مکمل مانند قالب سازی و قطعه سازی محقق نخواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، حسین نجاری مدیرعامل ساپکو در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی قالب، ابزار و مواد اولیه، با بیان این مطلب گفت: صنعت خودروسازی برای بسط و توسعه فعالیت های خود در پساتحریم باید از توانمندی زیرمجموعه های خود بهره مند شود.


وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین المللی قالب، ابزار و مواد اولیه بالا بردن سطح تعامل میان قالبسازان ایرانی و خارجی است تا با ورود دانش روز این صنعت مهم بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.


مدیر عامل ساپکو در مورد اهداف مشارکت کنندگان در نمایشگاه پنجم قالب گفت: هدف اصلی تدوین چشم انداز صنعت قالب و ابزار برای آینده صنعت خودروسازی است و همچنین این حوزه به دنبال جذب سرمایه های بیشتر برای توسعه خود نیز هست.


نجاری تصریح کرد: ما می خواهیم قابلیت های شرکت های ایرانی در حوزه قالب سازی را نشان دهیم و فرصت هایی که وجود دارد تا بین تولید کننده داخلی و خارجی ارتباط کاری به وجود آید را به طرفین نشان دهیم.


وی در مورد استراتژی صنعت خودرو نیز گفت: هدف امروز صنعت خودرو تولید محصولاتی با کیفیت برای صادرات است که برای رسیدن به این مهم نقش صنعت قالب سازی بسیار زیاد خواهد بود.


مدیر عامل ساپکو خاطرنشان کرد: در صنعت قالب سازی جهان 52 درصد سفارش ها به خودروسازان تعلق دارد که نشان از اهمیت این صنعت در خودروسازی است.


نجاری با اشاره به برنامه ایران خودرو برای تولید 700 هزار دستگاه در سال آینده افزود: برنامه دراز مدت صنعت خودروسازی تولید 3 میلیون دستگاه خودرو تعیین شده و سهم ایران خودرو یک میلیون و 800 هزار دستگاه تعیین شده است.


وی افزود: برای رسیدن به رقم نهایی ما نیازمند قالب سازانی هستیم که محصولاتی با کیفیت را به خودروساز عرضه کنند و این اتفاق تنها با افزایش تعامل با بزرگان قالب سازی جهان و استفاده از دانش فنی روز دنیا قابل اجرا خواهد بود.


وی ضمن توصیه به شرکت های ایرانی فعال در حوزه قالب و ابزار برای جوینت شدن با طرف های خارجی گفت: برای این مهم باید شریکی قوی انتخاب شود تا بتواند اهداف صنعت قالب سازی و خودروسازی را محقق سازد.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha