برنامه ریزی برای ورود سالانه 1500 دستگاه آئودی

پرشین خودرو: وقتی از کیفیت و اصالت صحبت به میان می‌آید، معمولا خودروهای آلمانی هستند که خودی نشان می‌دهند و نظر افراد را جلب می‌کنند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از روزنامه دنیای خودرو، سال‌هاست در بازار ایران محصولات آلمانی به عنوان خودروهایی با کیفیت و البته لوکس به حساب می‌آیند. بنز و ب‌ام‌و جزو محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران هستند که نظر قشر مرفه جامعه را جلب کرده‌اند.


با اینکه لکسوس هم به عنوان یک خودروساز لوکس و باکیفیت ژاپنی شناخته می‌شود، ولی هرگز نتوانسته است بازار آلمانی‌ها را تهدید کند. در دوره‌ای که بازار ایران از آلمانی‌ها استقبال می‌کرد، باز هم جای خالی یک برند اصیل احساس می‌شد.


حلقه اصلی این ماجرا از چهار بخش تشکیل شده است و آئودی نام دارد. کمپانی آئودی به عنوان یکی از خودروسازان مطرح دنیا شناخته می‌شود که در هر کلاس، خودرویی لوکس را به بازار جهانی معرفی کرده است. بعد از مدت‌ها در سال 1394 شاهد بودیم بالاخره آئودی به صورت رسمی وارد بازار ایران شد و حضورش را جشن گرفت.


در جشن معرفی برند آئودی به بازار ایران، محصولات مختلفی رونمایی شدند که هرکدام حرف‌های زیادی در بازار دارند و می‌توانند نظر مشتریان مشکل‌پسند را جلب کنند. کیفیت مناسب، طراحی زیبا، فناوری بالا و ایمنی فوق‌العاده از ویژگی‌های ارباب‌حلقه‌های آلمانی است. چندی پیش گفت‌و‌گویی با حسین اسکویی، عضو هیات‌مدیره شرکت فن‌آوری پاسارگاد داشتیم و در مورد روند فعالیت برند آئودی در ایران سوال‌هایی را مطرح کردیم.


هدف شما از انتخاب آئودی برای بازار ایران چه بود؟


ایرانی شایسته بهترین‌هاست. آئودی در حال‌حاضر یکی از بهترین اتومبیل‌های دنیا و صاحب تکنولوژی است. در دنیای خودروها، آئودی نه تنها با استحکام و قدرتمند است، بلکه لذت رانندگی، پایداری و فرمان‌پذیری را در این خودرو به خوبی احساس خواهید کرد.


به طور خلاصه آئودی آمیزه‌ای است از چند خودرو. با این تفاسیر، از آنجایی که همواره بهترین آروزها را برای ایران و ایرانی داشته‌ایم و جای خالی این برند در ایران خالی بود، تصمیم گرفتیم مطابق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران، مجوز فعالیت برای فروش و خدمات پس از فروش اتومبیل‌های آئودی را در ایران دریافت کنیم.


در حال حاضر با برند آئودی کجای مارکت قرار گرفته‌اید؟


در حال‌حاضر با توجه به بازار فروش مرسدس‌بنز و بی‌ام‌دبلیو که رقبای آئودی محسوب می‌شوند، آماده‌ایم تا در این بازار، در همان سطح، اتومبیل‌های آئودی را عرضه کنیم و با ارائه قابلیت‌های مناسب‌تر و رعایت انتظارات مشتریان، به اهداف خود در این بازار دست یابیم.


برنامه شما برای این برند در بازار خودروی ایران چیست؟


به‌صورت کلی برنامه و طرح ما برای بازار خودروی ایران شامل پنج سرفصل است:

الف: شناسایی مشتریان و تطبیق با سلایق بازار

ب: ارائه خدمات پس از فروش متناسب با شان و جایگاه مشتریان

ج: رعایت استانداردهای آئودی

د: ایجاد امنیت و آرامش خرید برای مشتریان

هـ : فروش


کدام مدل از میان مدل‌های موجود آئودی، برگ برنده شما در بازار ایران خواهند بود؟


هرکدام از مدل‌های آئودی، به تنهایی برگ برنده هستند. البته در هر بازار به فراخور سلیقه مشتریان، قیمت و کاربری، استقبال از برخی مدل‌ها بیشتر است و باتوجه به بررسی خودروهای فروخته‌شده از برندهای مختلف در بازار ایران، ظاهرا در این سطح، اتومبیل‌های سواری لوکس‌تر و نیز شاسی‌بلند از اقبال بیشتری برخوردارند.


صاحب اصلی مجوز فعالیت برند آئودی در ایران کیست؟


مجوز فعالیت برای فروش و خدمات پس از فروش آئودی در ایران به نام شرکت فن‌آوری پاسارگاد است.


شما تعدادی آئودی در ایران پیش‌فروش کرده‌اید. آیا از برنامه تحویل عقب هستید؟


خیر. شرکت فن‌آوری پاسارگاد پیش‌فروش نداشته است.


چرا گری‌مارکت و شرکت‌هایی مانند بهارخودرو تاکنون توانسته‌اند تعدادی آئودی بیاورند و بفروشند. ولی شما هنوز ‌فروش را آغاز نکرده‌اید؟


زحمتی که شرکت‌های دیگر کشیده‌اند، صرفا روی یک مدل بوده، ولی ما روی تمام مدل‌ها متمرکز شدیم. در این بازار، فارغ از هر مساله‌ای، مسیر درستی را که منطبق بر قوانین و مقررات باشد، در پیش گرفتیم.


همان‌طور که اجرای فوندانسیون یک ساختمان 20 طبقه نیاز به مطالعه، طراحی و هزینه بسیار بیشتری نسبت به یک ساختمان دو طبقه دارد، برای ما نیز فعالیت و سرمایه‌گذاری درست براساس یک مجوز 5ساله، زمان و هزینه‌های فراوانی دربرداشته است. بنابراین براساس مجوز فعالیت 5ساله که مطابق قوانین و مقررات صادر شده، لازم است زیرساخت‌های موردنیاز برای یک کار بلندمدت فراهم شود.


در ضمن برخی اتفاقات کذب نیز باعث کندی کار و نگرانی در سرمایه‌گذاری شده بودند که در وقت مناسب به آن نیز خواهیم پرداخت.


چه مدل‌هایی و سالی چه تعداد آئودی برای بازار ایران در نظر گرفته‌اید؟


تقریبا همه مدل‌های با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی در دستور کار هستند. با توجه به غیبت طولانی در بازار ایران، از حدود 1500 دستگاه در سال اول شروع خواهیم کرد تا به حدود3هزار دستگاه در سال برسیم.


چرا قیمت آئودی‌های شما از قیمت آئودی‌های موجود در بازار بیشتر است؟


مگر چه تعداد و از کدام مدل‌ها در بازار، خودرو وجود دارد که مقایسه کنیم؟ در ضمن همان‌طور که می‌دانید قیمت اتومبیل‌های اروپایی با انواع آپشن‌ها و امکاناتی که روی آنها نصب می‌شود، بسیار متغیر است و گاهی قیمت یک اتومبیل با آپشن‌های خاص تا 1.8 قیمت اولیه خواهد رسید. بنابراین قیمت هر اتومبیل را فقط در شرایطی که با مشخصات یکسانی تولید شده و حتی دارای نوع رنگ یکسانی باشند، قابل‌مقایسه هستند.


آیا در میان خودروهای چند صد میلیونی قصد دارید آپشن‌های ضعیف‌تری را وارد کنید؟


علاقه ما براین است که مشتریان ایرانی از بهترین و به‌روزترین آپشن‌ها استفاده کنند. بنابراین هدف ما این است بهترین آپشن‌ها را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهیم. مهم است که قیمت فروش با توجه به شرایط بازار و قیمت اتومبیل‌هایی که رقیب محسوب می‌شوند، محاسبه کنیم تا قابل‌رقابت باشند.


برنامه شما برای خدمات پس از فروش چیست؟


رعایت استانداردهای شرکت و مقررات داخل کشور. حتی پیش‌بینی کردیم در صورت تقاضا از سوی مشتریان، خدمات وی‌آی‌پی هم ارائه دهیم.


اولین استارت و عرضه آئودی‌ها توسط شما چه زمانی خواهد بود؟


پس از اتمام مراحل اداری همولوگیشن و شماره‌گذاری.


نمایندگی شما از کدام کشور است؟


از کشور ایتالیا که با گذراندن مراحل قانونی در داخل کشور، به‌صورت رسمی گواهی فعالیت برای فروش و خدمات پس از فروش این اتومبیل‌ها را از مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده‌ایم.


مذاکرات شما برای اخذ نمایندگی مستقیم به کجا رسید؟


مشتاق انجام آن هستیم و امیدواریم بتوانیم رضایت آن شرکت را جلب کنیم. در دنیای امروز پارامترهای بسیاری در تجارت وجود دارند که روی میز نیستند. در حال حاضر مطابق قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران، گواهی فعالیت برای فروش و خدمات پس از فروش این اتومبیل‌ها را در اختیار داریم و تا پایان دوره پنج‌ساله‌ای که این گواهی اعتبار دارد، تمام تلاش خود را برای حفظ شان و جایگاه این برند خواهیم کرد.


قصد دارید در کنار عرضه‌کنندگان دیگر آئودی فعالیت کنید یا با اقدامات قانونی فعالیت آنها را متوقف خواهید کرد؟


در حال حاضر آیا عرضه‌کننده دیگری هم برای آئودی در ایران وجود دارد؟ ما از این موضوع اطلاع نداریم و ظاهرا تنها شرکتی هستیم که اجازه فعالیت در این زمینه را داریم. برای ما، همه کسانی که مطابق قانون به کسب‌وکار مشغولند، قابل‌احترام هستند.


چه سهمی از بازار خودروهای وارداتی را در نظر دارید و در بدو ورود با کدام برندها رقابت خواهید کرد؟


حدود 1500 تا 3000 دستگاه در سال. برندهای رقیب این اتومبیل که در ایران هم حضور دارند، مرسدس‌بنز و بی‌ام‌دبلیو هستند.


آیا ثبت‌سفارش برای واردات خودروهای آئودی توسط مجموعه شما انجام شده است؟


در دست انجام است.


آیا قصد دارید در تمام سگمنت‌های بازار حتی در تعداد محدود و در مدل‌های کم‌تقاضا حضور داشته باشید یا می‌خواهید فقط بر سگمنت پرتقاضا و مدل‌های پرفروش تمرکز کنید؟


با توجه به هزینه‌های بسیار زیادی که انجام این پروژه برای ما داشته و خواهد داشت، حتما یکی از مهم‌ترین اهدافی که به آن چشم دوخته‌ایم، فروش بالاست تا علاوه‌بر حضور بیشتر در سطح کشور، درآمد بالاتری را برای تامین هزینه‌هاو ماندگاری در این بازار کسب کنیم. البته این بدان معنا نیست که مدل‌های کم‌تقاضا را عرضه نکنیم، بلکه درصورت وجود حداقل تقاضا، شرایطی را برای این بخش از مشتریان نیز فراهم خواهیم کرد.



شاید بی‌ام‌دبلیو فعلا تنها برند لوکس در بازار ایران باشد که شرایط اقساطی دارد و دلیل فروش بیشتر آن نیز نسبت به بنز همین است. آیا برنامه‌های فروش اقساطی نیز در بدو کار دارید؟


اگر درخواست مشتریان به اندازه‌ای باشد که راه‌اندازی این سیستم ضرورت پیدا کند، حتما این کار را هم انجام خواهیم داد.







 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.



 

کد خبر 60621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha