خودروسازان زرنگی می کنند

پرشین خودرو: خودروسازان به جای پرداخت بدهی های خود، طلب بانک ها از قطعه سازان را افزایش می دهند.

یک عضو انجمن قطعه‌سازان کشور، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر رفتار خودروسازان با ما عجیب شده است، عده ای قطعه سازان را تحت فشار قرار داده و عده ای پرداخت بدهی های خود را با روش های خاص پیگیری می کنند.


وی برای توضیح بیشتر افزود: متاسفانه برخی خودروسازان به ما می گویند که بروید با بانک ها هماهنگ کنید و از اعتبار خودتان تسهیلات دریافت نمایدد و ما نیز به جای طلبتان، اقساط این تسهیلات را بر عهده می گیریم.


این قطعه ساز داخلی ادامه داد: بانک ها به خاطر اعتبار قطعه ساز به وی تسهیلات می دهد اما برخی از قطعه سازان از اعتبار زیادی نزد بانک برخوردار نیستند بنابراین از گرفتن این تسهیلات نیز عاجز می مانند.


وی با اشاره به کاهش نقدینگی در بین قطعه سازان گفت: بسیاری از ما توان تامین مالی برای تامین مواد اولیه را نداریم و به خاطر بدعهدی های خودروسازان و برگشت خوردن چک هایمان، بانک ها دیگر به ما تسهیلات نمی دهند.


عضو انجمن قطعه سازان در مورد روال دریافت اعتبار و پرداخت اقساط توسط خودروسازان به جای بدهی های کلانی که به قطعه سازان دارند نیز متذکر شد: همانطور که گفتم خودروساز به قطعه ساز این پیشنهاد را می دهد و قطعه ساز نیز همین کار را انجام می دهد اما در عمل اتفاق دیگری می افتد.


وی ادامه داد: بانک اعتبار قطعه ساز را به طور مثال 3 میلیارد اعلام کرده و قطعه ساز این هزینه و اقساط را به خودروساز گزارش می دهد تا بازپرداخت را انجام دهد. خودروساز با بانک طرف می شود و در همان لحظه 3 میلیارد از بدهی خود به قطعه ساز را تسویه شده اعلام کرده و از سندهای خود حذف می کند اما اقساط از سوی خودروساز پرداخت نمی شود!


این قطعه ساز کشور با اشاره به اعتباری که قطعه ساز گرو گذاشته است، افزود: بانک بر روی اعتبار ما وام را داده و حال که اقساط پرداخت نشده است، به سراغ ما می آید و اقساط را از ما طلب می کند و این می شود که ما دوباره به بانک بدهکار می شویم و خودروساز هم با زرنگی اعلام می کند بدهی به قطعه ساز ندارد!


وی در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق بارها برای قطعه سازان افتاده است و در آخر قطعه ساز، هم به بانک بدهکار است و هم به علت حذف طلب از لیست خودروسازان، از ایشان نیز دیگر طلبی ندارد!

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha