شراکت قطعه‌سازان در ساخت محصولات مشترک با عمان

پرشین خودرو: وزیر صنایع و بازرگانی عمان پس از بازدید خطوط و سالن های تولید گروه صنعتی ایران خودرو، در دیدار با مدیرعامل این گروه صنعتی، آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد شركت مشترك و اجرای خط تولید محصولات ایران خودرو در عمان را بررسی كردند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این دیدار گفت: ایران خودرو مصمم است تا فعالیت های خود در كشور عمان را توسعه دهد و به نتایج خوبی در همكاری با این كشور دست یابد.


مهندس هاشم یكه زارع با اشاره به ایجاد خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در عمان گفت: این كشور مزایای زیادی برای تولید محصولات ایران خودرو دارد و به دلیل دسترسی به كشورهای اطراف نیز می تواند به عنوان مركزی برای صادرات محصولات ایران خودرو به كشورهای منطقه و به ویژه شمال آفریقا مطرح باشد.

وی با بیان این كه در فازهای بعدی پروژه، امكان گسترش همكاری ها وجود دارد گفت: با توجه به منابع موجود در كشور عمان، امكان مشاركت قطعه سازان برای تولید قطعه در این كشور نیز وجود دارد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: تولید قطعه در عمان هزینه لجستیك را كاهش داده و موجب افزایش سودآوری خواهد شد.

مهندس یكه زارع به قابلیت های موجود در محصولات ایران خودرو اشاره كرد و گفت:‌ محصول دنا مطابق با استانداردها و شرایط آب و هوایی عمان می تواند سهم مناسبی را در بازار این كشور كسب كند.

وی تصریح كرد:‌ ایران خودرو خط مونتاژ محصولات خود در عمان را با استفاده از آخرین فناوری روز و در بازه زمانی پیش بینی شده راه اندازی خواهد كرد.

در این دیدار علی بن سعود السنیدی، وزیر صنایع و بازرگانی عمان نیز ضمن مجهز و به روز خواندن خطوط تولید ایران خوردو گفت: محصولات این شركت با قیمت رقابتی می تواند با خودروهای موجود در بازار این كشور رقابت كند.

وی به ظرفیت ها، منابع طبیعی و مواد اولیه موجود در این كشور اشاره كرد و گفت: عمان می تواند با ارایه مواد اولیه و پلیمری كمك زیادی به تولید محصول ایران خودرو كند.

وزیر صنایع و بازرگانی عمان تصریح كرد: توانمندی های ایران خودرو موجب شده تا به فكر همكاری های گسترده با این شركت باشیم.

وی به نیاز بازار كشورهای آفریقایی به محصولات اقتصادی گفت: در كشورهای آفریقایی تقاضای زیادی برای خرید محصولات با كیفیت و قیمت مناسب وجود دارد كه ما می توانیم با راه اندازی این سایت نیاز بازار آنان را نیز تامین كنیم.

گفتنی است، با توافقات صورت گرفته، شركت سرمایه گذاری مشترك ایران خودرو و عمان با سرمایه گذاری طرف عمانی و ارائه خدمات فنی مهندسی از سوی ایران خودرو ایجاد شده كه طبق آن خط مونتاژ محصول دنا در این كشور راه اندازی خواهد شد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha