رکورد زنی خلاقانه خودروساز سوئدی

پرشین خودرو: رکورد زدن همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد و این جذابیت‌ها زمانی بیشتر می‌شود که در رابطه با صنعت خودروسازی باشد.

به گزارش «پرشین خودرو»، تاکنون رکوردهای مختلفی برای حداکثر سرعت یا بیشترین مسافت طی شده در کمترین زمان ممکن به ثبت رسیده است، یا مثلا همین یکی دو ماه پیش شاهد پرش از روی شهری متروکه بودیم که رکورد جهانی را در نوع خود جابجا کرد.


حال در این مقاله می‌خواهیم شما را با رکوردی عجیب آشنا کنیم که زحمت آن را کمپانی کامیون ساز سوئدی، یعنی اسکانیا کشیده است.


رکورد جدید سوئدی‌ها که درنوع خود تک است، مربوط به ساخت یک ساعت بسیار بزرگ به مساحت 69 هزار و 677 متر مکعب می‌شود که عقربه‌‌های آن را کامیون‌های S 500 اسکانیا تشکیل داده‌اند.


برای تحقق این هدف، یک تیم 90 نفره از رانندگان سوئدی بسیج شده‌اند تا 24 ساعت به طور مداوم هدایت 14 دستگاه کامیون اسکانیا را برعهده بگیرند.


همانطور که گفتیم، عقربه‌های این ساعت بزرگ را 14 کامیون تشکیل می‌دهند که به 3 گروه ثانیه شمار، دقیقه شمار و ساعت شمار تقسیم شده‌اند. در این میان ساعت شمارها کار چندان سختی ندارد و هر یک ساعت یکبار جابجا می‌شوند. بعد از آن دقیقه شمارها حرکتی اندک دارند و سپس توقف می‌کنند، ولی در این میان ثانیه شمارها هستند که به طور مداوم باید در حال حرکت باشند.


کامیون‌های به اصطلاح ثانیه شمار، در دایره خارجی ساعت می‌بایست با سرعت متوسط 53 کیلومتر بر ساعتی حرکت کنند و کامیون قرار گرفته در دایره داخل ساعت هم به دلیل حلقه کوچک‌تر، باید سرعت متوسط 13 کیومتر بر ساعت داشته باشد تا در یک خط با هم حرکت کنند.


در طول این آزمایش، تمامی کامیون‌ها از طریق سیستم‌های مخابراتی تحت نظر بوده‌اند و فاکتورهایی نظیر سرعت متوسط کامیون‌ها، مصرف سوخت کامیون‌ها، سلامت عمومی کامیون‌ها و همچنین سلامت و خستگی راننده‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت تا مشکلی جدی برای اعضای این آزمایش بوجود نیاید.








 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 60722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha