همکاری «دایملر» و «تسلاموتورز» در ساخت کامیون برقی

پرشین خودرو: تسلا موتورز در صدد تولید کامیون خود است تا در این زمینه از رقبا عقب نماند و برای حل این مشکل دست روی مهره‌های اصلی پروژه سوپر کامیون دایملر گذاشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: تاریخ رابطه تسلا موتروز و دایملر به هفت سال پیش بر می‌گردد، زمانی که دایملر قصد داشت سهام این شرکت نوپا در ساخت خودرو الکتریکی را بگیرد. البته امروزه این رابطه شاید به دلیل ربودن برخی مدیران قدیمی دایملر از پروژه سوپر کامیون (daimler-supertruck) تیره و تار شده باشد.

 

تسلا پیش از این Jerome Guilen مدیر کل سابق Daimler's Cascade را برای کار روی خودرو الکتریکی سدان مدل s تسلا، حدود شش سال پیش به خدمت گرفته بود. اخیرا تسلا Evan Chenoweth که قبلا روی تنظیمات پیشرانه هیبریدی سوپر کامیون دایملر کار می‌کرد را به خدمت گرفته است.

 

کار دامیلر روی سوپر کامیونشان موفقیت آمیز بوده است. سال پیش دایملر ۲۰ میلیون دلار به عنوان کمک مالی از وزارت انرژی ایالت متحده امریکا (DOE) برای فاز دوم پروژه سوپر کامیون دریافت کرد. با ترکیب پیشرانه دیزلی ۱۱ لیتری با موتور الکتریکی این سوپر کامیون توانسته است به مصرف سوخت اقتصادی ۱۹.۷ لیتر در صدکیلومتر دست یابد.

 

البته با استاندارد خودرو این مقدار مصرف واقعا زیاد است ولی با استاندارد کامیون‌های سنگین این مقدار بسیار مناسب بوده و در رده سبز و سازگار با محیط زیست قرار دارد. این سوپر کامیون اهداف بازدهی سوخت را که وزارت انرژی امریکا برای این پروژه تعیین کرده بود، دوبرابر کرد.

 

دایملر که ۱۰ درصد از سهام شرکت تسلا موتروز را در سال ۲۰۰۹ خریداری کرده بود و همچنین برخی پشتیبانی‌های مهندسی این شرکت را نیز فراهم نموده بود، آخرین سهام‌ باقی مانده خود را در سال ۲۰۱۴ به فروش رساند.

 

tesla factory

 

می‌توان گفت برنامه توسعه کامیون توسط تسلا شاید حد و گمان باشد اما بر خلاف سوپر کامیون دایملر که از پیشرانه هیبریدی دیزلی-الکتریکی بهره می‌برد، هر چیزی که مربوط به تسلا باشد طبیعتا تمام الکتریکی است! تابستان امسال ایلان ماسک از برنامه دوم طرح جامع (master plan) تسلا پرده برداشت که در این برنامه شامل توسعه کامیون‌های سنگین و اتوبوس‌ها نیز می‌شد. تسلا ممکن است نمونه‌های اولیه از این وسایل نقلیه را سال آینده است عرضه کند.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha