خدمات پس از فروش وجه تمایز برندهای لوکس در بازار ایران

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، استقبال ایرانیان از خودروهای وارداتی موجب شده است تا سال 95 به جای رکود برای این بخش از بازار خودرو، رونق به همراه داشته باشد.

 

اینکه چه چیز موجب این رونق وارداتی ها به خصوص در بخش خودروهای لوکس شده است را باید در تغییر دیدگاه مردم در مورد خرید خودرو جستجو کرد، دیدگاهی که تا قبل از این به دنبال خرید محصولاتی بود که برای ایشان ارزش افزوده به دنبال داشته باشد اما؛ حالا همان مردم با همان دیدگاه به دنبال لذت بردن از حال به جای فرو رفتن در آینده غیر قابل پیش بینی بوده و حال را می نگرند و ...!

 

دیگر قرار نیست بخش اعظمی از پول های یک خانواده در بانک ها خاک خورده و یا سرمایه ای شود برای روز مبادا بلکه تصمیم گرفته اند تا بهترین ها را برای زندگی و حتی سواری انتخاب کنند و همین تغییر رویه و فکر، سال 95 را به سالی استثنایی برای واردکنندگان خودرو تبدیل کرده است.

 

علی شکوهی معاون بازاریابی گروه آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن و دی.اس فرانسه در ایران، یکی از افرادی است که به خوبی می تواند در مورد وضعیت بازار خودرو از ابتدای سال جاری تا کنون سخن بگوید بنابراین با وی هم کلام شدیم تا از اوضاع و احوال بازار برندهای میتسوبیشی و DS بیشتر خبردار شویم.

 

آقای شکوهی سپاس از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. قبلا از وضع خوب بازار در سال 95 سخن گفته بودید و اینطور به نظر می رسد که گروه آرین موتور به اهداف خود در این سال نزدیک شده، آیا اینطور است؟

از منظری حرف شما صحیح است. ما در سال 95 در دو حوزه هدف گذاری کرده بودیم یکی در برند میتسوبیشی و دیگری برای برند لوکس DS.

خوب در مورد برند فرانسوی DS هدف ما جای انداختن این برند در ایران بود زیرا این مجموعه خودروساز هنوز تازه نفس است و در ایران شناخت کافی بر روی آن وجود نداشته است.

اما در مورد برند میتسوبیشی این شناخت سال هاست که به وجود آمده و مردم ایران اقبال خوبی نسبت به آن دارند.

 

در مورد DS از کجا آغاز کردید؟

در فاز اول تنها بر روی برندینگ فعال شدیم و این فاز همچنان ادامه دارد. در بخش روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها فعالیت زیادی انجا دادیم و حتی تست های مختلف خودرویی برای خبرنگاران فراهم شد.

 

به نظر اوضاع برند میتسوبیشی باید بهتر باشد؟

همانطور که گفتم مردم ایران به خوبی این برند را می شناسند. اما در مورد فروش این خودروها نیز باید بگویم که فروش میتسوبیشی در سال 95 به هیچ عنوان قابل قیاس با سال گذشته نیست.

استقبال عمومی از این خودرو افزایش چشمگیری داشته است و شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین دلایل افزایش اقبال عمومی نسبت به این خودرو صداقت گروه آرین با مشتریان خود است که این مهم سرلوحه کار های ما است.

 

این واژه صداقت در گروه آرین را کمی روشن تر توضیح دهید.

یک مثال می زنم تا همه چیز روشن تر شود. به هیچ عنوان کسی نمی تواند ادعا کند که ما در گروه آرین، خودرویی را پیش فروش کرده ایم که در انبارمان وجود نداشته باشد و یا اینکه امکان تحویل آن در زمان تعیین شده وجود نداشته باشد. اگر خودرویی در سبد ما موجود نباشد به مشتریان خود اعلام می کنیم که نداریم و نمی گوییم حالا شما ثبت نام بفرمایید تا بعد!

برخی مواقع خودرویی را پیش فروش می کنند و در زمان تحویل با اعلام این مطلب که هم اکنون خودروی مورد نظر را نداریم، مدل دیگری را به خریدار تحویل می دهند اما؛ ما چنین کاری را تا کنون نکرده و از این پس هم نمی کنیم.

 

با این تعاریف نباید مشکلی در فروش DS نیز داشته باشید؟

هم اینطور است زیرا ما در این برند هم صداقت در گفتار را سرلوحه کار خود کرده ایم و در مورد آخرین مدلی که از این برند رونمایی شد نیز همین صداقت در حرف و عمل را نشان دادیم.

 

 

برای رقابت با خودروهای لوکس دیگر که در بازار حضور دارند چقدر آماده هستید؟

ما برای این مهم سعی کرده ایم بر روی خدمات تمرکز کنیم. در حال حاضر در بحث خدمات پس از فروش محصولات DS به دنبال راه اندازی مراکز مجهز ارائه خدمات هستیم و حتی نوع خدمت رسانی ما به مشتریان به صورت VIP خواهد بود. ما برای راحتی مشتریان خود سرویس تعمیرات درب منزل را نیز تدارک دیده ایم که در نوع خود کار متنوعی است.

یکی از مهمترین کارهایی که ما برای رقابت با سایر برندها انجام می دهیم، جذب وفاداری مشتریانمان است.

ما در مقابل برندهایی همچون بنز، بی ام و، آئودی و پورشه بسیار نو و تازه هستیم بنابراین ابتدا خودمان را معرفی می کنیم و در مراحل بعد به دنبال جایگاه در بازار ایران خواهیم بود.

آرین موتور نمی خواهد در بازار خودروهای لوکس منفعل باشد بنابراین به سراغ مشتریان خود رفته و پیشنهاد تست مدل های مختلف خودروهای خود را به ایشان می کنیم. ما تنها شرکتی هستیم که هر روز تست خودرو داریم.

 

در حال حاضر مشتریان و علاقه مندان به خودروهای لوکس برای تست DS باید چه کنند؟

کار سختی نیست تنها باید به خانه DS مراجعه کرده و برای تست درایو ثبت نام کنند. در حال حاضر DS5 برای تست آماده است و علاقه مندان می توانند قابلیت ها، شتاب، امکانات و حجم موتور را خودشان تست کنند.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    1 0
    پس موضوع ASX ها و عدم تحویل و پیشنهاد گرفتن اوتلندر با شرایط چیست؟