کد خبر 60829
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
مشارکت هندی‌ها در ساخت فرودگاه چابهار

پرشین خودرو: یک مقام عالی رتبه دولت هند گفت این کشور پیشنهاد ایران برای مشارکت در ساخت فرودگاه بین المللی چابهار را بررسی می کند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایرنا این مقام دولتی که خواست نامش محفوظ بماند، روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد بررسی این پیشنهاد در راستای همکاری های جامع توسعه زیرساخت ها شامل ارتباط جاده ای و ریلی به بندر چابهار است.

به گفته مقامات هندی، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران در سفر به دهلی نو، پیشنهاد مشارکت این کشور در ساخت فرودگاه بین المللی چابهار را مطرح کرده است.

وزیر راه شهرسازی بعدازظهر روز گذشته پس از دیدار با وزیران راه آهن، کشتییرانی، بزرگراه ها و حمل و نقل هند و شرکت در نشست دوجانبه و سه جانبه وزیران راه و شهرسازی افغانستان و هند به سفر سه روزه خود به هند پایان داد.

اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی چندی پیش گفته بود با توجه به اینکه در مناطق آزاد ارس و چابهار فرودگاه نداریم باید برنامه ریزی برای ساخت فرودگاه چابهار انجام شود.

وی افزود: ساخت این فرودگاه باید در 18 ماه آینده به اتمام برسد و مشکلی از نظر تامین اعتبار آن وجود ندارد.

قرار است ساخت فرودگاه بین المللی چابهار پس از انجام تشریفات قانونی در نزدیکی و ورودی منطقه آزاد در زمینی به مساحت دوهزار و 300 هکتار احداث شود.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.


 

کد خبر 60829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha