معرفی مرسدس بنز E کلاس ویژه خانواده های ماجراجو در پاریس

مرسدس بنز مدل E کلاس All-Terrain را به عناون یک خودروی استیشن برای خانواده‌های ماجراجو معرفی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، زومیت نوشت: مرسدس بنز E کلاس All-Terrain در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ برای علاقه‌مندان این برند رونمایی شد. داستان نخستین خودروی استیشن ارتفاع بالای مرسدس بنز به زمانی بر می‌گردد که آئودی و ولوو از مدل‌های Allroad و کراس کانتری رونمایی کردند، پس از آن بود که آتش رقابت در این دسته شعله‌ور شد.

"هیچ مدلی از بنز ای کلاس (E-Class) به اندازه‌ی مدل All-Terrain همه کاره نبوده است. این مدل جدید ترکیبی از طراحی خودروهای شاسی بلند و مفاهیم طراحی و فضاسازی هوشمندانه‌ی خودروهای استیشن واگن است. این خودرو با خود بسیاری از اختراعات و تجهیزات ایمنی را در کنار طراحی داخلی E کلاس که چندین جایزه را برده است، به همراه دارد." این‌ها جملاتی است که اولا کالنوس یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی دایملر در مورد این خودرو بر زبان آورده است، وی همچنین مسئول فروش و بازاریابی محصولات مرسدس بنز است.

 

مرسدس بنز

 

بنز E کلاس All-Terrain در حقیقت یک مدل T-Modell است که ارتفاع از سطح زمین آن به میزان ۳۵ میلی متر افزایش یافته است. گلگیرهای این خودرو بزرگ‌تر شده‌اند و از حفاظ‌های پلاستیکی در اطراف بدنه‌ی آن استفاده شده است، همچنین در بخش عقب و جلو نیز حفاظ کف خودرو نصب شده است. این مدل به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4Matic است. جلو پنجره‌ی این مدل هم از دو خط پهن پلاستیکی تشکیل شده است. این مدل از سیستم تعلیق بادی چند محفظه‌ای بهره‌مند است که می‌تواند سه نوع سطح ارتفاع را برای خودرو به ارمغان بیاورد. 

در حالت عادی ارتفاع این خودرو ۲۹ میلیمتر از T-Modell بلندتر است. ۱۴ میلیمتر از این ارتفاع به دلیل وجود رینگ‌های بزرگ‌تر و ۱۵ میلیمتر از آن به دلیل استفاده از فنرهای بادی بزرگ‌تر است. در بیشترین حالت نیز می‌توان ارتفاع خودرو را تا ۳۵ میلی متر افزایش داد، اما این کار، تا حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت میسر است. ارتفاع مرسدس بنز E کلاس All-Terrain بین ۱۲۱ تا ۱۵۶ میلی متر متغییر است.

یک حالت رانندگی جدید با نام داینامیک (Dynamic Select) در مدل All-Terrain موجود است که از مدل GLE به عاریت گرفته شده است. در این حالت می‌توان با کشش و چسبندگی مناسب در مسیرهای ناهموار رانندگی کرد. این حالت سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل فعال جلوگیری از انحراف (Active Yaw Control) و سیستم ASC را تنظیم می‌کند و همزمان ارتفاع سیستم تعلیق را نیز در بالاترین حد آن یعنی ۱۵۶ میلی متر تنظیم می‌کند.

داخل کابین این خودرو از پدال‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ استفاده شده است که روی آن‌ها آج‌هایی از جنس پلاستیک وجود دارند. ضمنا نوشته‌ی All-Terrain نیز در کف خودرو و روی رکاب درها به چشم می‌خورد. این مدل به صورت استاندارد از تجهیزات رفاهی سطح بالایی استفاده می‌کند. برای تزیینات داخلی کابین نیز از موادی مانند آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است. در سایر بخش‌ها، مدل All-Terrain تفاوتی با مدل T-Model ندارد. به صورت آپشن نیز امکان سفارش صفحه نمایش دوگانه‌ی ۱۲.۳ اینچی TFT به همراه تاچ‌پد بر روی فرمان وجود دارد.

 مدل All-Terrain در ابتدا در بهار ۲۰۱۷ و با کد E 220 d 4Matic به بازار خواهد آمد، این مدل ۱۹۴ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. جعبه دنده‌ی مورد استفاده در این خودرو به صورت استاندارد از مدل ۹ دنده‌ی خودکار با نام 9G-Tronic است. مدل E 350 d هم با قدرت ۲۵۸ اسب بخار در سال ۲۰۱۷ به رنج مدل‌های این خودرو افزوده خواهد شد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha