تحریم صنعت قطعه سازی ما را متحول کرد

پرشین خودرو: در قراردادهای جدید خودرویی نقش قطعه سازان و تجهیز ایشان به فناوری های روز به خوبی دیده شده و این بدان معنی است که صادرات این بخش از صنعت خودرو نیز به سبد صادراتی کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، حسین نجاری مدیر عامل ساپکو، با اشاره به آغاز تحریم های غرب علیه صنعت خودرو در اواخر سال 90 و تاثیر آن بر صنعت قطعه سازی کشور، گفت: از همان زمان فعالیت های فشرده ای با سازندگان داخلی و برخی از خارجی ها که با تحریم مشکلی نداشتند برای ساخت قطعات انجام دادیم و در مدت 3 سال توانستیم تمام قطعات و لوازم محصولات پژو را بدون استفاده از قطعات اصلی، تولید کنیم.


وی ادامه داد: در حال حاضر سازندگان ما با تلاش های خود در زمان تحریم به حدی رسیده اند که به محض دریافت نقشه و اطلاعات و مدارک فنی، تکنولوژی تولید قطعه مورد نظر را بومی کرده و قطعه را تولید می کنند.


مدیر عامل ساپکو با اشاره به افزایش توانمندی های قطعه سازان داخلی در سال های تحریم، اظهار داشت: بنده مطمئن هستم که در مدت زمانی تعیین شده در قراردادهای جدید برای رسیدن به تیراژ 200 هزار دستگاهی اغلب قطعات خودروهای جدید نیز در داخل بومی سازی می شود.


نجاری تاکید کرد: هدف نهایی در قرار داد جدید پژو رسیدن به مرز 70 درصدی در داخلی سازی این خودروهای جدید است و مدت معین شده برای این هدف والا، 3 سال خواهد بود.


وی در مورد صادرات قطعات به خصوص در مورد محصولات روز برند پژو گفت: ما در گذشته نیز صادرات قطعات و لوازم یدکی داشته ایم اما بعد از اعمال تحریم ها، این صادرات متوقف شد که با وضعیت جدید مجددا بازار های خودمان را بازپس می گیریم.


مدیرعامل ساپکو خاطرنشان کرد: در قرار داد جدید پژو ما باید 30 درصد از تولیدات خود را صادر کنیم و شرکت خارجی نیز متعهد شده است تا این اتفاق را عملی کند بنابراین؛ با توجه به صادرات این محصولات، لوازم یدکی و قطعات نیز خود به خود راهی بازار های جهانی می شود.
 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 60901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha