کد خبر 60929
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
قیمت گوشی آیفون ۷ شکست

پرشین خودرو: گوشی‌های جدید اپل که در روزهای اول ورود به ایران با قیمت نجومی عرضه می‌شدند این روزها به مرور با افت قیمت مواجه شده‌اند، اما همچنان به گفته فعالان بازار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد برای قیمت این محصول جای کاهش وجود دارد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، گفته می‌شود همچنان قیمت آیفون‌های جدید در بازار تثبیت نشده و قیمت آنها حتی براساس ساعت خاصی از یک روز می‌توانند متفاوت باشند.اما در حال حاضر قیمت محصولات جدید برند آمریکایی اپل نسبت به هفته‌های گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. از سوی دیگر محصول قبلی این کارخانه یعنی آیفون‌های ۶ این روزها با کاهش قیمت مواجه شده و قیمت انواع مختلف آنها بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ تومان ارزان‌تر شده است.

اکنون همچنان آیفون ۷ پلاس در بازار کم بوده و برخلاف رویه جهانی رنگ‌ها نیز در قیمت‌گذاری موثر واقع می‌شوند، همچنین هنوز نمونه‌های قانونی این گوشی‌ها وارد کشور نشده و تمام آنچه در بازار عرضه می‌شود فاقد گارانتی است.

اما این روزها قیمت آیفون ۷، ۳۲ گیگابایت بسته به رنگ آن تفاوت دارد اما در حالت کلی قیمت آن حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که این قیمت برای آیفون رزگل ارزان‌تر بوده و حدود دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان می‌شود.

آیفون ۱۲۸ گیگ نیز این روزها با قیمتی سه میلیون و ۳۰۰ تا سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند که البته نوع جت‌ بلک‌ این گوشی‌ها تا پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز قیمت دارد.

آیفون‌های ۲۵۶ گیگ نیز که گفته می‌شود تعداد آنها در بازار بسیار کم است قیمتی بین سه میلیون و ۹۰۰ تا چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد و برای نوع جت بلک آنها قیمتی معادل هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما آیفون‌های پلاس که گفته می‌شود تعداد آنها در بازار به نسبت کمتر است دارای قیمت‌های خاص خود هستند به‌طوری که این روزها برای آیفون ۷ پلاس ۳۲ گیگ قیمتی حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است که البته گفته می‌شود جت بلک این مدل در بازار موجود نیست.

آیفون ۷ پلاس ۱۲۸ گیگ نیز حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد و رنگ مشکی آن در بازار کمیاب است. همچنین آیفون ۷ پلاس ۲۵۶ گیگ نیز بسته به رنگ آن قیمتی بین چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان دارد که البته در این مورد نیز نوع جت‌ بلک آن در بازار وجود ندارد.

بنابر اظهار فعالان بازار موبایل شاید آبان‌ماه قیمت آیفون‌ها تثبت شود و قیمت آنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دیگر کاهش پیدا کند، اما به هر صورت این روزها همچنان قیمت برای آیفون ۷ حالت حبابی داشته و برخلاف آن محصول قبلی شرکت اپل یعنی آیفون ۶ اپل با کاهش قیمت مواجه شده است.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha