کد خبر 60999
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
روایت شاهدان از حادثه مرگبار مترو

پرشین خودرو: متروی تهران روزهای پرحادثه را سپری می‌کند. دوحادثه خونین در دو روز متوالی. نخستین حادثه خونین مترو یکشنبه حوالی ساعت ٧ بعدازظهر در ایستگاه شادمان اتفاق افتاد. دختر ٣١ ساله‌ای در این ایستگاه پس از برخورد سرش با قطار جانش را از دست داد. حادثه دوم اما دیروز ساعت ٣ بعدازظهر چند کیلومتر آن‌طرف‌تر در ایستگاه میدان شهدا جان یک پیرمرد ٦٥ ساله را گرفت. هنوز علت دقیق هیچ ‌کدام از این دو حادثه مشخص نشده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، «شهروند» با این مقدمه نوشت: یکشنبه بعدازظهر مسافران متروی ایستگاه شادمان شاهد صحنه دلخراشی بودند؛ حادثه‌ای که در آن دخترجوانی پس از برخورد قطار با سرش به شدت مصدوم شد و دقایقی بعد به علت شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.

سیدرقیه محسنی ٣١ ساله در حالی یکشنبه بعدازظهر در ایستگاه متروی شادمان جانش را از دست داد که با گذشت دو روز از مرگش هنوز علت دقیق این حادثه دلخراش مشخص نیست و روایت‌های مختلفی درباره جزئیات آن وجود دارد.

نخستین اخبار در خصوص مرگ رقیه در ایستگاه متروی شادمان را احسان مقدم، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد. او دقایقی پس از وقوع این حادثه ضمن تأیید خبر برخورد قطار با دخترجوانی در ایستگاه متروی شادمان درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ٤٠: ١٨ قطار مترو در حال ورود به ایستگاه شادمان - تقاطع خط ٢ و ٤ - بود که به‌ دلیل رعایت نکردن فاصله حریم ریلی از سوی یک دختر ٢٥ ساله و برخورد سر او با واگن قطار به‌ شدت مصدوم شد و جانش را از دست داد.

مقدم علت حادثه را رعایت نکردن فاصله ایمنی و بی‌توجهی دختر جوان به هشدارهای مأموران مترو عنوان کرد: به هنگام ورود قطار مترو توسط بلندگوی ایستگاه‌ها مکرر اعلام می‌شود که مسافران از خط زرد (قسمت اضطراری حریم ریلی) فاصله بگیرند که متأسفانه این دختر جوان بی‌توجه به اخطارها با قطار در حال توقف برخورد کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت مترو تهران، تکنیسین‌های اورژانس تهران با حضور در محل حادثه مصدوم را به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل کردند اما این دختر بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

رقیه قبل از رسیدن به بیمارستان تمام کرد

پیگیری‌ها تا حدودی اظهارات مشاور مدیرعامل متروی تهران را تأیید می‌کند. یکی از راننده‌های تاکسی ایستگاه متروی شادمان درباره جزئیات این حادثه گفت: دیروز حدود ساعت ٧ بعدازظهر یک خودروی آمبولانس در اینجا توقف کرد و مأموران اورژانس با سرعت از پله‌های ایستگاه بالا رفتند. بعد از دقایقی ما از مسافرانی که از مترو خارج می‌شدند، شنیدیم که قطار با دختر جوانی برخورد کرده است.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: چند ساعت پس از این حادثه، ما از بچه‌های مترو شنیدیم که این دختر هدفونی در گوشش بوده که چیزی از دستش روی زمین می‌افتد. او هم بی‌توجه به نزدیک‌شدن قطار به ایستگاه، برای برداشتن وسیله‌اش خم می‌شود که درست همزمان قطار هم وارد ایستگاه می‌شود و با او برخورد می‌کند.

یکی از دستفروشان مترو هم درباره این حادثه گفت: من آنجا بودم وقتی سرش به قطار خورد. با چشمانم دیدم، خون همه جا را برداشته بود. لحظه پیاده‌شدن خانم‌ها از واگن بود. زن‌ها ترسیده بودند، جیغ و شیون همه سالن را پر کرده بود، خیلی وحشتناک بود.

او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: من آن دختر را می‌شناختم. او هر روز بین ساعت ٣٠: ٠٦ تا ٧ بعدازظهر در ایستگاه شادمان سوار مترو می‌شد. من به ‌خاطر کارم، هر روز او را می‌دیدم. چهره زیبایی هم داشت، همیشه هم مانتو، شلوار و مقنعه سورمه‌ای تنش بود. معلوم بود که شاغل است و از سر کار می‌آید.

از سوی دیگر، یکی از پرسنل بیمارستان امام خمینی درباره حال عمومی رقیه در هنگامی که به بیمارستان منتقل شده است، گفت: ساعت ١٩ یکشنبه دختر ٣١ ساله‌ای توسط اورژانس ١١٥ به این بیمارستان منتقل شد. این دختر که در ایستگاه مترو از ناحیه سر به ‌شدت مصدوم شده بود، هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت و تلاش کادر پزشکی برای احیا هم بی‌نتیجه بود.

ازدحام و فشار جمعیت، علت حادثه ایستگاه شادمان؟

مقدم مشاور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در حالی بی‌توجهی به حریم ریل و بی‌احتیاطی رقیه را دلیل اصلی بروز این حادثه عنوان می‌کند که قاضی ایلخانی بازپرس کشیک قتل پایتخت، ازدحام و فشار جمعیت در بروز این حادثه را محتمل می‌داند.

مأموران کلانتری ١١٨ ستارخان پس از وقوع حادثه در صحنه حاضر شدند و پس از بررسی اولیه، گزارش این حادثه را به قاضی ایلخانی بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند. بازپرس امور جنایی تهران هم دستور تحقیقات درباره این حادثه مرگبار را صادر کرد. بررسی اولیه از این حادثه نشان می‌دهد که به احتمال زیاد متوفی بر اساس ازدحام جمعیت دچار سانحه شده و سرش با قطار برخورد کرده است و خودکشی دختر جوان بعید به نظر می‌رسد. با این‌ حال بازپرس پرونده دستور داد تا دوربین‌های مداربسته مترو که لحظه وقوع حادثه را ثبت کرده‌اند، بازبینی شوند. تحقیقات بیشتر درباره این پرونده ادامه دارد.

مرگ پیرمرد ٦٥ ساله در متروی میدان شهدا

هنوز علت دقیق حادثه یکشنبه ایستگاه متروی شادمان مشخص نشده، حادثه خونین دیگری این‌بار در ایستگاه متروی میدان شهدا اتفاق افتاد. حوالی ساعت ۳ بعدازظهر دیروز یک مرد ٦٥ ساله در ایستگاه مترو میدان شهدا در خط ۴ مترو در اثر برخورد با قطار جان باخت. این‌ بار هم احسان مقدم مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی مترو نخستین مقام مسئولی بود که این خبر را رسانه‌ای کرد: پیرمردی ۶۵ ساله ساعت ١٥ در ایستگاه میدان شهدا داخل حریم ریلی مترو افتاد و در اثر این حادثه جان باخت.

او درخصوص علت این حادثه گفت: هنوز مشخص نیست که قصد او خودکشی بوده یا اینکه تعادل خود را از دست داده و داخل حریم ریلی افتاده است.

مرجان هم در ایستگاه مترو جان داد

پیش از این نیز متروی تهران حوادث مشابهی را تجربه کرده است. ٦ مهرماه‌ سال گذشته بود که مرجان دختر ٢٧ ساله به علت ضربه مغزی در متروی تهران جانش را از دست داد. حادثه‌ای که جان مرجان را گرفت، تقریبا شبیه اتفاقی بود که یکشنبه در ایستگاه متروی شادمان رقیه را به کشتن داد. سر مرجان به ‌خاطر افت فشار به قطار برخورد می‌کند و سپس به شدت به سمت دیواره ایستگاه پرتاب می‌شود. مرجان هم در مترو ضربه مغزی شد.

مادر مرجان با گذشت یک‌ سال از آن حادثه هنوز نتوانسته با نبود مرجان کنار بیاید. او روزهای بسیار سختی را در غم از دست رفتن دخترش سپری کرده است. مادر مرجان درباره آن حادثه می‌گوید: «دخترم در ایستگاه منتظر قطار بوده که به دلیل افت قندخون سرش گیج می‌رود، تعادلش را از دست می‌دهد و سرش به قطار برخورد می‌کند. شدت برخورد به قدری زیاد بوده که او را به دیواره ایستگاه می‌کوبد. او ضربه مغزی می‌شود. البته اینها را پزشک قانونی به ما گفت.

او در پاسخ به این پرسش که از مترو به تهران شکایتی داشته یا نه؟ می‌گوید: نه، ما از مترو شکایت نکردیم چون پزشک قانونی به ما گفت، مرگ مرجان ربطی به مترو ندارد ولی از اورژانس به دلیل تأخیر در انتقال مرجان به بیمارستان شکایت کردیم که آنها هم به ما گفتند که ترافیک بوده و به همین دلیل هم تأخیر داشتیم.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 60999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha