سدان «اینفینیتی» برای رقابت با برندهای آلمانی آماده می‌شود

پرشین خودرو: سدان آینده‌ی اینفینیتی به رقابت بی ام و M5 و مرسدس بنز E63 خواهد رفت.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از زومیت، خودروهایی مانند مرسدس بنز E63 و بی ام و M5 دارای موقعیتی تثبیت شده در بازار خودروهای سدان اسپرت هستند. حال اینفینیتی قصد دارد تا قاعده‌ی بازی را بر هم زده و به رقابت با این سدان‌های قدرتمند اروپایی بپردازد.

پیتر فادیوف مدیر ارتباطات اینفینیتی استرالیا در مراسم رونمایی محلی از مدل V6 تویین توربوی Q50 3.0tt در مصاحبه با CarAdvice گفت علاقه دارد تا برندهای لوکس ژاپنی را نیز در این کلاس مشاهده کند و از دیدن این خودروها بسیار خوشحال خواهد شد. 

 

اینفینیتی

 

در خصوص پتانسیل اینفینیتی در این کلاس باید به مدل سدان Q50 اساره کرد که در مدل قدرتمند خود با نام Q50 3.0tt از پیشرانه‌ی شش سیلندر خورجینی ۳.۸ لیتری توربو استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی بکار رفته در این سدان دیفرانسیل عقب با نیسان GT-R مشابه است.

فادیوف در این مورد گفت: "اینفینیتی یک برند لوکس است که تاکید زیادی بر عملکرد خودروهایی که توسعه داده و به فروش می‌رساند دارد. بسیاری از طرفداران این برند که با ما در تماس بوده اند گفته اند که علاقه مند به خودرویی هستند که در کنار حفظ راحتی بالا تمرکز بیشتری بر روی قابلیت‌های حرکتی داشته باشد."

فادیوف ادامه داد: "من شخصا علاقه‌ی زیادی به دیدن چنین خودرویی دارم و شرکت نیز همواره گزینه‌های متنوع زیادی را برای تولیدات آینده اش در اختیار دارد."

 

اینفینیتی

 

مدل دیفرانسیل عقب Q50 Eau Rouge cocept که در سال ۲۰۱۴ و در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شده بود از قوای فنی مشترک با نیسان GT-R بهره مند بود و قدرتی معادل ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری را در اختیار داشت. گرچه تولید این مدل در اوخر سال ۲۰۱۵ متوقف شد، اما همچنان صحبت‌هایی از وجود احتمالی یک جایگزین دیگر برای آن وجود داشت، برخی از این گزینه‌ها شامل مدل قدرتمند دیزلی و یا مدل ویژه‌ی سبک وزن بودند.

 

اینفینیتی

 

شایان ذکر است که با توجه به شراکت اینفینیتی و دایملر امکان استفاده از پیشرانه‌های مرسدس بنز و مرسدس AMG همانند پیشرانه‌ی تویین توربوی ۴ لیتری هشت سیلندر وجود دارد. این پیشرانه‌ی V8 در مدل AMG GT S قدرت و گشتاور به ترتیب ۵۰۲ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر و در مدل AMG C63 S نیز قدرت و گشتاور ۵۰۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون متر را تولید می‌کند.

اینفینیتی Q50 3.0tt Red Sport از یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی خودکار بهره مند است. پیشرانه‌ی این خودرو می‌تواند ۳۹۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتون متر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کند. قیمت پایه‌ی این خودرو از ۷۹ هزار و ۹۰۰ دلار آغاز می شود. 

علیرغم قدرت کم‌تر مدل Eau Rouge، اما در حال حاضر مدل Red Sport نزدیک‌ترین مدل از برند اینفینیتی است که می تواند به رقابت با خودروهایی مانند بی ام و M5 با قدرت و گشتاور ۵۶۷ اسب بخار و ۶۸۰ نیوتون متر، مرسدس AMG E63 S با قدرت و گشتاور ۵۷۶ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر و جگوار XFR-S با قدرت و گشتاور ۵۴۱ اسب بخار و ۶۸۰ نیوتون متر بپردازد.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha