کد خبر 61126
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
40درصد تلفات جاده ای روستایی هستند

پرشین خودرو: رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت گفت: 40درصد از متوفیان حوادث ترافیکی در جمعیت روستایی کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش «پرشین خودرو»، ایسنا نوشت: دکتر علیرضا مغیثی در جلسه کمیته جامعه ایمن شهرستان کاشمر که امروز، 15مهرماه در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه بدون شک تاکنون اجرای طرح جامعه ایمن منشاء خیر بوده است، افزود: از کاشمر به عنوان اولین شهر در کشور که به عضویت جامعه ایمن در آمده یاد کرد و گفت: کاشمر را همیشه با کلاه ایمنی و موتور سواران بسیار آن می‌شناسم.

مغیثی با اشاره به اینکه به جهت تعداد بسیار موتورسواران در کاشمر انتظار داشتم در این شهر بیشتر برای ایمنی آنها اقداماتی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اکنون 70 هزار موتورسوار در این شهر تردد می کنند.

وی با اعلام اینکه یک صدم موتور سواران کشور در کاشمر تردد می‌کنند، گفت: باید برای این تعداد موتور سوار یک برنامه ویژه و مدونی در نظر بگیریم.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت با بیان اینکه هرچند کاشمر جزو اولین شهرهایی بود که در میان کشورهای شرق آسیا از جمله تایوان و تایلند به عضویت طرح جامعه ایمن جهانی در آمد، اما متاسفانه طرح استفاده از کلاه ایمنی تداوم نیافت، افزود: متاسفانه مسوولان تعدادی کلاه ایمنی توسط خیرین تامین و به موتورسوران اهداء کردند که این طرح نیز ادامه نداشت.

مغیثی با بیان اینکه هنوز کلاه ایمنی در بین موتورسواران کاشمر نهادینه نشده‌است، گفت: طبق آمارها، بیش از 90 درصد کشته‌ها در کاشمر مربوط به موتورسواران است.

وی با تأکید براینکه باید با نظارت، ایجاد نگرش و تغییر عملکرد در رفتار موتور سوراران تعداد کشته های حوادث ترافیکی را به صفر رساند، عنوان کرد: براساس آخرین آمار، بیش از 97 درصد راکبین موتور سیکلت در کشور می‌دانند که کلاه ایمنی کاهش مرگ و میر و صدمات جدی را در پی دارد، اما در این میان، تنها 40 درصد آنها کلاه ایمنی داشتند.

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت با بیان اینکه براساس آخرین آمار در کل کشور تنها 13 درصد موتور سواران از کلاه استفاده می کنند، گفت: باید کاشمر خو را به استاندارادها برساند.

وی با اشاره به اینکه هرچند تاکنون شهرستان کاشمر نسبت به تمدید گواهینامه خود در کمیته جامعه ایمن جهانی اقدام نکرده اما جایگاه خود را از دست نداده‌است، افزود: متاسفانه مردم کاشمر در برنامه‌ها، تصمیم گیرها و ارتقاء ایمنی خود مشارکت ندارند.

مغیثی در ادامه با بیان اینکه کاشمر به علت زائر پذیری نیاز است راه‌های ارتباطی و مواصلاتی مراکز دیگر را حتی از استان به شهرستان تامین کند، گفت: جاده استاندارد سازی شده اما قسمت ورودی به کاشمر در خور اتصال به بزرگراه و اتوبان نیست.

وی گفت: مرگ دکتر پویان تنها متخصص جراحی مغز و اعصاب در محور شادمهر- کاشمر، تاثیر منفی در منطقه داشت و جایگزین کردن یک نفر به جای این شخص سخت است.

مغیثی با بیان اینکه خطای انسانی در بروز تصادفات 80 درصد است، اما مجازات تخطی از قانون و سرعت غیرمجاز و یا انحراف به چپ نباید مرگ باشد.

40درصد متوفیان حوادث ترافیکی مربوط به جمعیت روستایی کشور است

رییس اداره پیشگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت با بیان اینکه 27درصد از جمعیت کشور، روستایی و در شهرهای زیر 20 هزار نفر حضور دارند، تصریح کرد: به این معنا که 22 میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند، در حالی که 40 درصد کشته‌های حوادث ترافیکی و رانندگی در کشور بالغ بر 16 میلیون نفر مربوط به این 27 درصد است.

وی افزود: این بی‌عدالتی نسبت به روستائیان است و باید ایمنی روستاییان در اولویت قرار گیرد. تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت با اداره کل ارتقای سازمان راهداری حمل و نقل جاده ای برای افزایش سطح ایمنی روستاییان به امضا رسیده‌است.

 

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha