کد خبر 61231
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کلاه پارکبان نماها بر سر شهروندان

پرشین خودرو: برخی شهروندان می‌گویند در روزهای تعطیل، عده‌ای خود را پارکبان معرفی می‌کنند و به بهانه اخذ عوارض توقف، کلاه مردم را برمی‌دارند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خبرآنلاین، یکی از مشکلات تکرارشونده ای که در تهران از سوی شهروندان و مخاطبان سرویس مشکلات مردم بیان می شود، موضوع پارکبانها یا پارکبان نماهایی است که با فریب مردم، اقدام به اخذ پول و در اصل، کلاهبرداری از شهروندان هنگام توقف خودروشان در حاشیه معابر می کنند.
مخاطبی که خود را امید شادمان معرفی کرده در این باره نوشته است: با سلام در محدوده اطراف پارك اب و اتش خیابان بیهقی افراد سود جو در روزهای تعطیل با برگه های ساختگی مبادرت به دریافت پول پاركبان میكنند چندین برابر پول متعارف پاركبان و پس از اعتراض مردم اعلام میكنند از سوی شورای شهر مجوز دارند لطفا پیگیری فرمایید.

در این باره شهرام جبارزادگان مدیرکل روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نکاتی را بیان کرده که به طور خلاصه اشاره می کنیم:

-در بسیاری از معابر کسانی که به عنوان پارکبان می ایستند اساسا پارکبان نیستند. پارکبانهای رسمی کسانی اند که ملبس به لباس فرم هستند و کارت شناسایی معتبر از شرکت پیمانکار بخش خصوصی طرف قرارداد ما را دارند. آنها پارکبان رسمی هستند. اساسا این گروه در معابری کار می کنند که ساز و کار پارکبانی در آن فراهم شده. یعنی هم تابلوی راهنمایی و رانندگی وجود دارد و هم ابزار دریافت الکترونیکی وجه پارک در آنجا پیش بینی شده.

-از شهروندان دو نکته را درخواست می کنیم: اولا زمان و مکان برخورد با اشخاصی که خود را پارکبان معرفی و اقدام به اخذ وجه می کنند را دقیقا به شما یا ما اعلام کنند تا پیگیری کنیم. ثانیا با شماره چهاررقمی ۱۸۸۸ که سامانه نظارت همگانی شهرداری است، تماس بگیرند و اطلاع بدهند. ما موظف به پاسخگویی به شهروندان هستیم.

-بر اساس قانون، توقف ۳۰ دقیقه اول رایگان است ولی معمولا پارکبانها احتمال می دهند دسترسی به راننده بعدا نداشته باشند لذا همان ابتدا قبض می دهند. به این دوستان تاکید شده حتما صحبت راننده را مبنی بر توقف کمتر از نیم ساعت قبول کنند و پس از آن قبض صادر کنند.









 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.




 

کد خبر 61231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha