کد خبر 61237
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
سامانه پایش تردد ناوگان جاده ای

پرشین خودرو: سامانه پایش و نظارت هوشمند ترددناوگان حمل و نقل جاده ای (سپهتن) باحضور وزیر راه وشهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی در پاکدشت افتتاح شد.

به گزارش «پرشین خودرو»به نقل از ایرنا، در این مراسم که روز شنبه در پلیس راه شریف آباد از توابع شهرستان پاکدشت برگزار شد، سامانه کنترل هوشمند تردد ناوگان جاده ای مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس پلیس راهور ناجا در این مراسم گفت: اجرای این سامانه از سال 1390 در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت و تفاهم نامه اجرایی آن در سال 1393 منعقد شد.
سردار تقی مهری افزود: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای (سپهتن) سامانه ای است که درون خودروها نصب می شود و از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مستمر اطلاعات تعریف شده داخل خودرو همانند سرعت، توقف و مشخصات گواهینامه راننده را به مرکز استقرار سامانه ارسال می کند.
وی اظهار داشت : با نصب دستگاه ارتباطی GSRE دراتوبوس های برون شهری، اطلاعات عملکرد وسیله نقلیه به محض نزدیک شدن به پلیس راه تخلیه و در مرکز مورد بررسی قرار می گیرد.
مهری افزود: قسمت های اصلی این سامانه شامل تجهیزات درون خودرویی، تجهیزات درون پاسگاه جهت کنترل عملکرد راننده، شبکه ارتباطی بین ستاد راه و پاسگاه های پلیس راه سراسر کشور، شبکه ارتباطی بین خودرو و شبکه همراه اول، دیتا سنتر پلیس راه و دیتاسنتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می باشد.
وی کنترل برخط ولحظه ای عملکرد راننده،ردیابی مسیرحرکت، مدت و موقعیت های تردد وتوقف،میزان پیمایش خودرو بدون نیازبه توقف خودرو، امداد خواهی رانندگان در مواقع اضطراری، دسترسی به سوابق عملکرد راننده و خودرو، ارتباط با سامانه های حمل ونقل، دسترسی لحظه ای و برخط شرکت های حمل ونقل، صاحبان کالا، مسافرین به موقعیت و عملکرد خودرو و ارسال پیام های هشدارهای ترافیکی به رانندگان در مواقع بحرانی از قابلیت های این سامانه ذکر کرد.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود:این سامانه درمسیرهای مختلف نظیر تهران - سمنان – مشهد ، تهران - قزوین، زنجان - ارومیه ، تهران - رشت ، خوزستان - لرستان ، قزوین - رشت تست شده و نتایج قابل قبولی را به همراه داشته است .
وی گفت: هم اکنون 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس به این سامانه تجهیز شده اند.

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha