کد خبر 61505
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
تمایل خودروسازان به حضور در مسابقات Formula E

پرشین خودرو: خبرها حاکی از ورود تعداد بیشتری از خودروسازان به مسابقات خودروهای برقی فرمول E است.

به گزارش «پرشین خودرو»، در فصل جدید مسابقات فورمولا E، این مسابقات توانسته است که به طور جدی توجه خودروسازان بزرگ را به خود جلب کند.  در حالی که مسابقات فصل جدید در حال شروع در هنگ کنگ است، گزارش شده است که خودروسازان جدیدی هم وارد این مسابقات شده اند و خودروسازان دیگری نیز وعده‌ی شرکت در این مسابقات را با تیم‌های جدید داده اند.

در مسابقه‌ی هنگ کنگ از تیم‌های جگوار و خودروساز جدید چینی با نام Faraday Future رونمایی خواهد شد. 

گروه جگوار لندروور قبلا در سال ۲۰۱۵ از تمایلش برای ورود به مسابقات فرمولا E خبر داده بود و ماه گذشته نیز از خودروی فرمولا E خود با نام I-Type رونمایی کرد. 

جگوار با همکاری شرکت پاناسونیک در این مسابقات شرکت می‌کند و نام تیم آن‌ها Jaguar-Panasonic Racing team است. پاناسونیک در حال حاضر تنها تامین کننده‌ی باتری برای سازنده‌ی خودروهای برقی لوکس یعنی تسلا است. 

شرکت Faraday future نیز در این مسابقات با تیم Dragon Racing همکاری دارد و به صورت مشترک تحت عنوان تیمی با نام Faraday Future Dragon Racing در این مسابقات فعالیت می‌کنند.

فارادی

نقش شرکت Faraday Future در حال حاضر تنها محدود به حضور به عنوان پشتیبان مالی است اما فارادی اعلام کرده است که این شرکت در آینده به ساخت قطعات فنی برای این تیم نیز خواهد پرداخت.

در کنار حضور فارادی فیوچر و جگوار در مسابقات فرمولا E، آئودی نیز برنامه دارد تا از فصل آینده وارد این مسابقات شود. 

البته آئودی از همان فصل اول فرمولا E به نوعی با این مسابقه درگیر بوده چون به عنوان شریک تیم ABT Schaeffler شناخته می‌شود. 

آئودی راننده‌ی خود به نام لوکاس دی گراسی را در اختیار تیم ABT Schaeffler قرار داده و یک سری امکانات را نیز در اختیار این تیم قرار داده است. 

خودروی برقی

اما با شروع فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ آئودی قصد دارد تا با تیمی که به طور کامل متعلق به خود این برند است در این مسابقات شرکت کند. 

بی‌ام‌و به زودی با همکاری تیم Andretti در مسابقات فرمولا E شرکت خواهد کرد و احتمالا برای فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به طور مستقل با تیم خود کارخانه وارد مسابقات شود. 

در این صورت امکان دارد که بی‌ام‌و و آئودی در این مسابقات با خودروساز دیگر آلمانی یعنی مرسدس بنز نیز رقابت کنند که ممکن است از سال ۲۰۱۸ وارد فرمولا E شود. 

در حال حاضر برندهای ماهیندار، DS، رنو، ونتوری و استارتاپ چینی NextEV به صورت محدود در مسابقات فرمول E شرکت دارند. 

خودروی برقی

همکاری رنو با فرمولا E مربوط به بخش طراحی شاسی استاندارد خودروهای فرمولا E است که بر اساس قانون مسابقات استفاده از آن برای تمامی تیم‌ها اجباری است.

تغییر قوانین مسابقات در آینده می‌تواند به تیم‌ها این اجازه را دهد تا به طراحی شاسی خودشان بپردازند و این یکی از دلایلی است که خودروسازان بیشتری برای شرکت در این مسابقات تمایل نشان داده اند.

مسابقات فرمولا E در فصل حاضر شامل ۱۲ مسابقه است که در نقاط مختلف جهان برگزار خواهند شد، همچنین برگزاری یک مسابقه‌ی آزمایشی نیز در ماه جولای در شهر نیویورک سیتی برنامه ریزی شده است.

هر کدام از این مسابقات که با نام ePrix شناخته می‌شوند معمولا در پیست‌های خیابانی موقتی که در مراکز شهرها ایجاد شده اند انجام خواهند شد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 61505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha