«فراری» F12 برلینتا با بدنه فیبر کربنی به جاده ها می آید

پرشین خودرو: اگر یک فراری F12 برلینتا با بدنه‌ی فیبر کربنی می‌خواهید باید به سراغ شرکت تیونینگ Caballeria بروید.

به گزارش «پرشین خودرو»، ارتقا و تیونینگ خودروهای فراری یا هر خودروی سوپراسپرت دیگر، کار بسیار سختی است. طراحی اغوا کننده و توانایی فنی بسیار بالای این قبیل خودروها به معنای آن است که طراحان و تیونرها باید مهارت بسیار زیادی را از خود نشان دهند. شرکت تیونینگ اسپانیایی Caballeria اخیرا دست به ارتقای فراری F12 برلینتا زده است.

 

فراری F12

 

این خودرو که بر اساس فراری F12 برلینتا ساخته شده است، بنگالا (Bengala) نام دارد. کابالریا ادعا می کند که در طراحی مدل بنگالا از خودروهای مسابقه‌ای GT3 الهام گرفته است.

بدنه‌ی تمام فیبر کربنی این خودرو برخی تغییرات کوچک را نیز به خود دیده است که در راس آن‌ها می‌توان به تغییراتی مانند ورودی‌های هوا در پشت درها، درب موتور جدید، بازنگری در طراحی نمای جلو، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، اسپیلیتر فیبر کربنی و در آخر به دیفیوزر بزرگ عقب اشاره کرد. چنین مواردی اغلب در محصولات مسابقه‌ای-خیابانی فراری قابل مشاهده‌اند.

یک سری موارد جدید نیز به نمای ظاهری بنگالا افزوده شده است که از آن‌ها می‌توان به ورودی‌های هوای سه تکه بر روی گلگیرهای جلو اشاره کرد که از سایر محصولات فراری برداشته شده‌اند. برای مثال ورودی‌های هوای قرار گرفته بر روی گلگیر عقب بنگالا از مدل F12 Tdf وام گرفته شده است. رینگ‌های بنگالا نیز با انواعی شبیه به رینگ‌های آلپینا تعویض شده‌اند.

 

فراری F12

 

اگر پول کافی برای خرید خودروی طراحی شده توسط کابالریا را دارید باید بدانید که بر خلاف سایر تیونینگ‌های انجام شده بر روی محصولات فراری، به نظر می‌رسد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل ۶.۳ لیتری بنگالا دست نخورده باقی مانده است. این شرکت اعلام کرده است که هیچ تغییری در بخش مکانیکی پیشرانه ایجاد نکرده است البته این بدان معناست که مدل یاد شده همچنان ۷۳۰ اسب بخار قدرت دارد. 

 

فراری F12

 

همانند سایر پروٰژه‌های از این دست، کابالریا نیز تنها ۱۰ دستگاه از فراری F12 بنگالا را تولید خواهد کرد و پیش بینی می‌شود که تولید آن‌ها تا تابستان سال ۲۰۱۷ به پایان برسد.

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha