موتورسیکلت مفهومی «ب.ام.و» در 100 سالگی غول آلمانی رونمایی شد

پرشین خودرو: ب.ام‌.و پس از معرفی طرح مفهومی ۱۰۰ سال آینده‌ی خودروهای خود، اکنون از موتورسیکلت مفهومی این سری نیز رونمایی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، بی‌ام‌و به تازگی از چهارمین و آخرین طرح مفهومی از سری مدل‌های دید این شرکت از ۱۰۰ سال آینده‌ی صنعت حمل و نقل، رونمایی کرد. آخرین طرح مفهومی بی‌ام‌و، موتورسیکلتی است که آینده‌ی کلاس خود را به نمایش می‌گذارد.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

بی‌ام‌و پیش از این از سه خودروی مفهومی با برند‌های بی‌ام‌و، رولزرویس و مینی رونمایی کرده بود که به واسطه‌ی آن‌ها دید خود از ۱۰۰ سال آینده‌ی صنعت حمل و نقل را در سه کلاس مهم خودرویی به نمایش گذاشته بود. 

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

اما مهم‌ترین شاخصه‌ی موتورسیکلت آینده‌نگرانه‌ی بی‌ام‌و، عدم نیاز راننده به استفاده از کلاه ایمنی در آن است. این موتور سیکلت که از مکانیزم خود تعادلی پیشرفته‌ای بهره می‌برد، هنگام حرکت و سکون تعادل خود را حفظ می‌کند. بدین ترتیب هر راننده‌ای با هر سطحی از مهارت رانندگی قادر خواهد بود رانندگی هیجانی را با این موتورسیکلت تجربه کند.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

یکی دیگر از مشخصه‌های موتورسیکلت مفهومی بی‌ام‌و، فریم مشکی و مثلثی آن است که یادآور R32، اولین موتورسیکلت تولیدی این شرکت در سال ۱۹۲۳ است. بی‌ام‌و بدین ترتیب سابقه‌ی زیاد خود در این عرصه را یادآور همگان شده و با بهبود این سبک از طراحی، بدنه‌ی یک‌تکه و جذابی را تولید کرده است.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

با وجود استفاده از بدنه‌ی عاری از هرگونه پوشش در برابر راننده، موتورسیکلت مفهومی ۱۰۰ سال آینده‌ی بی‌ام‌و با طراحی خاص بدنه‌ی خود جریان آیرودینامیکی را فراهم می‌کند تا از برخورد مستقیم جریان باد با سرنشین‌ها جلوگیری شود. این موتورسیکلت همچنین از سیستم فرمان پیشرفته‌ای بهره می‌برد.

هنگام چرخش فرمان، فریم موتورسیکلت نیز به شکل خاصی تغییر می‌کند تا عملیات فرمان‌پذیری با سهولت بیشتری انجام شود. این سیستم همچنین فرمان نرم‌تر در سرعت‌های پایین و فرمان سفت‌تر در سرعت‌های بالا را به ارمغان می‌آورد.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

موتورسیکلت مفهومی ۱۰۰ سال آینده بی‌ام‌و، از قوای محرکه‌ی الکتریکی و عاری از هرگونه آلایندگی بهره می‌برد. در سرعت‌های بالا این موتورسیکلت با تغییر شکل بدنه و افزایش فاصله‌ی دو‌ چرخ خود، شرایط پایدار‌تری را برای راننده به ارمغان می‌آورد که در این حالت سیستم قوای محرکه‌ی آن نیز به سمت خارج تغییر مکان خواهد داد.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

موتورسیکلت و سرنشین همواره از طریق عینک مخصوصی در ارتباط خواهند بود. این عینک اطلاعات مهمی اعم از شرایط موتورسیکلت، بهترین خطوط رانندگی و زاویه‌ی مناسب سواری، را به راننده منتقل می‌کند. در نهایت نیز باید به لباس مخصوص سرنشینان اشاره کرد.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

ظاهرا بی‌ام‌و لباس‌های محافظ فعلی را بلااستفاده دانسته و لباس جدیدی را برای سرنشینان این موتورسیکلت طراحی کرده است. این لباس توانایی گرم یا سرد کردن راننده را در شرایط مختلف جوی دارد و همچنین با طراحی مخصوص خود از بخش گردن به خوبی محافظت می‌کند.

 

موتورسیکلت مفهومی بی ام و BMW

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

 

 

منبع: زومیت

کد خبر 61563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha