کد خبر 61571
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴
از دوشنبه منتظر برف و باران باشید

پرشین خودرو: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود موج جدید بارشی و کاهش دمای کشور خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با استقرار سامانه بارشی بر روی کشور، طی امروز (شنبه 24 مهر) در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: به تدریج از اواخر امروز این شرایط به گلستان و خراسان شمالی گسترش می‌یابد و امروز بارندگی در استان‌های مازندران و گیلان شدت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 25 مهر بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی ادامه می‌یابد، گفت: روز دوشنبه 26 مهر سامانه دیگری با تقویت جریان‌های سرد شمالی بر روی دریای خزر وارد شمال و شمال غرب کشور می‌شود و موج جدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شمالی البرز، برخی مناطق استان اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شرقی ایجاد خواهد کرد که شدت بارش این سامانه در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، به سبب کاهش محسوس دما از روز دوشنبه 26 مهر، بارش برف طی روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه در ارتفاعات استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و دامنه‌های شمالی البرز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی روز شنبه 24 مهر در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز مرکزی دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت که افت دما یکشنبه 25 مهر در شمال شرق نیز رخ خواهد داد و کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه 26 و 27 مهر در مناطق مذکور محسوس‌تر خواهد بود.

کاهش دید در برخی جاده‌ها به خاطر مه‌آلود بودن هوا
وظیفه با بیان اینکه دریای خزر امروز و روز دوشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: امروز و روز دوشنبه جاده‌های کوهستانی البرز به ویژه جاده‌های مرتفع و گردنه‌های کوهستانی مه آلود با کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 25 مهر صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 25 و 14 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 26 مهر کمی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، در بعدازظهر وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 25 و 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha