کد خبر 61623
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
مقایسه تصویری 3 خودروی آلمانی

پرشین خودرو: در این مطلب می‌خواهیم طراحی نسل جدید بی‌ام‌و سری ۵ با نام G30 را با رقبای مهم این خودرو مقایسه کنیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، ب.ام‌.و از نسل جدید سری پنج با نام G30 رونمایی کرد و حالا وقت آن است که ببینیم که آیا این خودرو در مقایسه با رقبای خود ظاهر بهتری دارد یا نه؟ حالا تصاویر این خودرو منتشر شده است و می‌توانیم به مقایسه‌ی آن با رقبای مهم خود از کشور آلمان بپردازیم. نخستین رقیب، مرسدس بنز E کلاس است، خودرویی که طراحی آن تا حدودی برای بی‌ام‌و ناملموس است. خودروی بعدی آئودی A6 است. این مدل با وجود آنکه در پایان راه خود قرار دارد اما همچنان طراحی خوش استیل و زیبایی دارد. حال نگاهی داشته باشیم و ببینینم بی‌ام‌و چطور به جنگ رقبای آلمانی خود رفته است.

منحصر به فردترین خودروی این مقایسه مرسدس بنز E کلاس است. در حالی که در طراحی دو خودروی بی‌ام‌و و آئودی سعی شده تا قابلیت‌های حرکتی و اسپرت این دو خودرو با ظرافت و لوکس بودن تلفیق شود اما به نظر می‌رسد که مرسدس بنز بیشتر بر روی لوکس بودن خودرو تمرکز کرده است. این خودرو البته جایگاه خود را در بازار دارد و بر روی اهداف خود پافشاری می‌کند اما با این وجود سری ۵ و A6 به طور واضحی نمای اسپرت‌تری در مقایسه با بنز دارند. 

 

بی ام و

 

در نمای جلو اگر فروتنانه نگاه کنیم، بی‌ام‌و در جایگاه نخست قرار می‌گیرد، آئودی با اختلاف کمی در جایگاه دوم و در نهایت نیز مرسدس بنز در رتبه‌ی سوم قرار می‌گیرد. دلیل چنین نتیجه ای این است که نمای ظاهری قسمت جلوی سری ۵ و A6 به وضوح جذاب‌تر از مرسدس بنز است. طراحی مرسدس بنز البته موقر و متین است و استفاده از چنین طرحی در این خودرو عمدی است، نمی‌توان ایراد چندانی از استایل مرسدس بنز گرفت اما به هر حال این هم یک نظر است. اما وقتی به سری ۵ جدید می‌رسیم، طراحی خشن جلو و چراغ‌های کشیده‌ی آن، بی‌ام‌و را کاملا در موقعیت برتر گروه قرار می‌دهد.

 

بی ام و

 

در نمای جانبی همچنان موقعیت برتر از آن بی‌ام‌و است، گرچه در این بخش مرسدس بنز در رتبه‌ی بالاتری نسبت به آئودی قرار دارد. اگرچه طراحی آئودی A6 بسیار زیبا است اما از نمای جانبی به سختی می توان بین این خودرو و یک فولکس واگن سایز بزرگ تفاوتی قائل شد. اگر آئودی A6 را به یک نفر نشان دهید و به وی بگویید که این خودرو یک فولکس واگن پاسات و یا یک اشکودا Superb است به احتمال زیاد این حرف را باور خواهد کرد. مرسدس بنز E کلاس در نمای جانبی، ظاهری بسیار لوکس و  روان دارد. گرچه محافظه کاری، نمای جلوی این خودرو را خسته کننده کرده است اما مرسدس بنز در نمای پهلو ظاهر ساده و در کل مناسبی دارد. بی‌ام‌و سری ۵ در این میان با اختلاف زیادی برتر از رقبایش است. اگرچه خط شانه‌ی بی‌ام‌و کمی شکننده و جلوه می‌کند. نقطه‌ی کمال طراحی جانبی بی‌ام‌و محل اتصال خط شانه با گلگیرها است.

 

بی ام و

 

رقابت در بخش فضای داخلی بسیار نزدیک و فشرده است. نمای داخلی سری ۵ جدید علی است اما وضعیت در مورد E کلاس و A6 نیز همینگونه است. آئودی A6 طراحی داخلی بسیار جذابی دارد و همچنان با کیفیت و دقت بسیار بالایی ساخته می‌شود، اما طرح آن کمی قدیمی شده است و دیگر آن حس روزهای اول را منتقل نمی‌کند. کابین E کلاس بسیار لوکس، انعطاف پذیر و زیبا است با این وجود طرح آن بیشتر به مذاق مسن‌ترها خوش می‌آید. این کابین بسیار خوب و زیبا ساخته شده است اما جوان پسند نیست. کابین سری ۵ فوق العاده است، طراحی آن تند و تیز بوده و در عین لوکس بودن، راننده محور نیز است. کابین بی‌ام‌و همچنین به تکنولوژی‌های بسیار جذابی مجهز شده است.

بی‌ام‌و با برنده شدن در دو بخش از سه بخش، پیروز این مقایسه است. سری ۵پنج مسلما جدیدترین خودروی این مقایسه است و به تازگی رونمایی شده است بنابراین می توان گفت که فعلا در ماه عسل خود قرار دارد. آئودی A6 نقاط ضعفی تاسف برانگیزی در خصوص طرح قدیمی خود دارد که آن را نسبت به دو رقیبش در وضعیت پایین‌تری قرار می‌دهد. زمان، چیز غیر قابل شکستی است و نخستین قربانی آن نیز آئودی A6 است، بنابراین دیدن مدل جدید A6 می‌تواند جذاب باشد. در کل می توان گفت که سری ۵ زیباترین خودروی این کلاس در حال حاضر است.  

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

 

کد خبر 61623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha