کد خبر 61663
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
تولید مدل R8 e-tron «آئودی» متوقف شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی آئودی پس از فروش اندک مدل R8 e-tron تولید آن را متوقف کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، کمپانی آلمانی آئودی در پی فروش کمتر از ۱۰۰ دستگاه مدل R8 e-tron تولید این خودرو را متوقف کرد.

شش سال پیش، معرفی مدل مفهومی R8 e-tron، نوید آینده‌ای روشن را برای مدل R8 به همگان می‌داد و حداقل بر روی کاغذ تصور می‌شد که با تولید این خودرو تنوع مدل R8 افزایش یابد. e-tron که اولین بار در جریان نمایشگاه اتومبیل ژنو سال ۲۰۱۵ میلادی رونمایی شد، بر اساس نسل دوم مدل R8 ساخته شده است و به عنوان یک خودروی اسپرت تمام الکتریکی شناخته می‌شود.

این خودرو با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی که روی محور عقب آن قرار دارند و یک جعبه‌دنده‌ی تک سرعته قادر است در عرض تنها ۳.۹ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. موتورهای این خودرو می‌توانند توانی معادل ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور ۹۲۱ نیوتن‌ متر را تولید نمایند.

 

آئودی R8 e-tron

 

متاسفانه این مدل تمام الکتریکی هرگز نتوانست محبوبیت مورد انتظار آئودی را کسب کند و طبق اخبار منتشر شده در سایت Car and Driver، کمتر از ۱۰۰ دستگاه از آن به فروش رسیده است، خبری که توسط یکی از نمایندگان آئودی نیز به تایید رسید.

دلیل این شکست را شاید بتوان برچسب قیمتی فوق‌العاده بالای ۱.۱ میلیون یورویی (معادل ۱ میلیون دلار آمریکا) آن دانست. قیمتی که احتمالا باعث شده تا ثروتمندان اندکی برای خرید آن علاقه نشان دهند.

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha