واردات خودروهای هیبریدی با نظر استاندارد ممنوع شد!

پرشین خودرو: واردات خودروهای 2500 سی سی همچنان ممنوع است و با نظر سازمان ملی استاندارد ورود خودروهای هیبریدی نیز ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، فرهاد احتشام زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب گفت: از بهمن ماه سال گذشته و همزمان با ابلاغ سیاست وزارت صنعت در مورد نمایندگی های برندهای خودرویی کار خود را در زمینه نامه نگاری با شرکت های مادر آغاز کردیم و نسبت به فضای بعد از برجام نیز بسیار خوشبینانه نگاه می کردیم اما؛ به علت تغییرات گوناگون در قانون و بخشنامه های متعدد، فضا برای شرکت های خارجی مه آلود مانده است و هنوز شفافیت لازم برای تغییر رویه این شرکت ها در اعطای نمایندگی مستقیم به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: برخی از برندها برای اعطای نمایندگی رسمی راغب هستند اما تعدادی دست به عصا و محتاط حرکت می کنند و در انتظار شفافیت بیشتر در بازار خودرویی ایران هستند.

احتشام زاد سهم کشورهای خاورمیانه از صادرات خودرو را تنها 2 درصد اعلام کرد و افزود: اگر قرار باشد سهم 98 درصدی غیر خاورمیانه ای این برندها با تمرکز بر ایران به خطر بیفتد، مطمئن باشید ایشان این ریسک را انجام نمی دهند و بازار 98 درصدی را حفظ می کنند.

 

می توانیم بگوییم واردات ممنوع اما...

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد راحل های پیش روی برای واردات خودرو با شرایط اعلام شده دولت گفت: یک راه این است که بگوییم که هر برندی که نمایندگی نداد ورودش به ایران ممنوع شود در این صورت آنها ضرر نمی کنند و تنها رقابت در کشور کاهش و مردم متضرر می شوند.

وی افزود: راه دیگر این است که وقتی در شرایط مذاکره برابر هستیم زور گویی نکرده و برندها را بیاییم و بازی برد برد شود و هر وقت در مذاکره دست بالا را پیدا کردیم نظرات و شرایط خود را دیکته کنیم.
 

تعریف درستی از خودروی لوکس نداریم

احتشام زاد در مورد ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی سی گفت: در هیچ کجای دنیا لوکس بودن و لوکس نبودن یک کالا را از روی حجم و وزن آن تشخیص نمی دهند و این اتفاق بر اساس یک رنج قیمت اتفاق می افتد و مثلا برای یک کفش نمی گویند کفش بالای سایز 40 لوکس و زیر 40 غیر لوکس است اما ما خودرو را از حجم موتور آن تقسیم می کنیم و کاری به قیمتش نداریم!

وی ادامه داد: در هر نقطه ای از جهان که برای مذاکره می رویم وقتی می گوییم 2500 سی سی نمی خواهیم چون کالای لوکس است، ما را مسخره می کنند و فکرشان این است که داریم با ایشان شوخی می کنیم.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 61708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha