در قراردادهای جدید به دنبال نفع کشور و سایپا هستیم

پرشین خودرو: سیل قراردادهای رنگ و وارنگ خودرویی در حالی وارد کشور می شود که بسیاری از کارشناسان بازار خودرو ایرانیان را در نوشتن قراردادهای دو و چند سویه ضعیف می دانند.

مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: مذاکرات خوبی با شرکای تجاری خود داشته ایم و همان طور که دیدید قرارداد با سیتروئن بسته شد و با چانگان نیز در حال مذاکرات نهایی هستیم.

وی ادامه داد: با رنو از قدیم مشارکت داشتیم و مذاکرات خوبی نیز با نیسان و کیا در حال انجام است که در سفر به کره سعی می کنیم مذاکرات نهایی شود.

مدیرعامل سایپا در مورد تولید چانگان جدید در کاشان و تیراژ CS35 گفت: در سال اول تولید این خودرو 5500 دستگاه و در سال آینده 15 هزار دستگاه خواهد بود اما هدف ما رسیدن به تولید 20 هزار دستگاهی است که تا 2 سال آینده به وقوع خواهد پیوست.

وی در مورد برنامه های سایپا برای تولید خودرو ایرانی نیز اظهار داشت: برنامه ما تولید سالانه یک خودروی کاملا ایرانی با پلت فرم داخلی است و امیدواریم اولین سری از این خودروها را به زودی معرفی کنیم.

جمالی در مورد دیدگاه سایپا برای بستن قراردادهای همکاری تصریح کرد: در قراردادهای جدید ما به دنبال روش سرمایه گذاری هستیم که یک بازار مشترک برای طرفین ایجاد کند و ما بتوانیم بحث صادرات محصولات خود به سایر بازارها را نیز در آن بگنجانیم.

وی در مورد انتقاد برخی افراد از حضور چینی ها در سبد خودرویی این شرکت گفت: کمتر از 4 درصد سبد خودرویی ما در دست خودروهای چینی است و حتی ما از آن رقم اعلام شده که حداکثر 10 درصد بوده است نیز پایین تر هستیم و فکر نمی کنم این 4 درصد رقم زیادی برای ایجاد نگرانی باشد.

مدیرعامل سایپا از ورود محصولات مشترک سایپا وسیتروئن به بازار از سال 2017 خبر داد و افزود: 50 درصد از محصولات خودمان را به صورت جوینت ونچر انجام می دهیم و قاعدتا هر کدام از طرف های ما در این شرکت ها که بتوانند داخلی سازی بیشتری بکنند و نفعشان برای کشور بیشتر باشد شریک اصلی ما خواهد بود و اساسا فرقی نمی کند که این شرکت چینی است و یا ژاپنی و فرانسوی، مهم منافع کشور و شرکت سایپا سات.

وی در مورد اهداف بلند مدت سایپا گفت: برنامه ما تبدیل شدن به هاب منطقه ای تولید خودرو است و در نتیجه باید بتوانیم همه خواسته های مشتریان داخلی و خارجی خود را از لحاظ قیمت وکیفیت و خدمات پس از فروش فراهم کنیم.

جمالی افزود: در حال حاضر چین وضعیت و شرایط خوبی برای کمک به ما دارد تا بتوانیم بازار های صادراتی را تصاحب کنیم و همچنین در تامین قیمت و کیفیت مناسب نیز می تواند به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بازارهای اطراف کشور ما نیاز به خودروهای ارزان قیمت دارند و ما می توانیم محصولات خود را به عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر کنیم و در این راه چین می تواند شریک تجاری خوبی برای ما باشد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha