نشریات معتبر دنیا از رنو «کوئید» چه می گویند؟

پرشین خودرو: در این مقاله خلاصه‌ی نقد و بررسی‌های نشریات معتبر در رابطه با رنو کوئید، در آستانه‌ی ورود این خودرو به ایران و حتی بسیاری از قسمت‌های اروپا را می‌خوانیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، پراید یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ایران و حتی فراتر از ایران، در آستانه‌ی خداحافظی از صنعت خودروی کشور است، و قرار است جای خود را به رنو کوئید بدهد. به همین دلیل ما نقد و بررسی این خودرو را از دید چند نشریه معتبر خودرو برای شما به‌صورت خلاصه آورده‌ایم.

 

kwid

اتو اکسپرس:

این خودرو یکی از بالاترین ارزش خریدها را دارد. کوئید بسیار فراتر از انتظار در این محدوده قیمت عمل می‌کند و یک خودروی همه‌جانبه است. ارتفاع زیاد و نرمی خودرو که برای جاده‌های ناهموار و بی‌کیفیت هند طراحی‌شده است، ممکن است برای جاده‌های خوب زیاد از حد نرم باشد. بعضی از اجزا مشترک با پلتفرم رنو تلیسمن و کدجار باعث شده تا این خودرو ارزش خرید بالایی پیدا کند. طراحی زیرکانه‌ی بدنه کوئید، کوچک بودن آن را پنهان می‌کند و به همراه فاصله‌ی خوب از زمین، ابهت زیادی به آن می‌بخشد. قدرت ۵۷ اسب بخاری موتور ۰.۸ لیتری کوئید برای وزن و ابعاد این خودرو بسیار مناسب است، و در کنار بقیه‌ی اجزای آن هندلینگ بسیار عالی در این کلاس ارائه می‌کند. کیفیت مواد درون کابین خودرو کمی پایین است ولی در این محدوده‌ی قیمتی حتی تحسین‌برانگیز است.

 

kwid

اتو کار ایندیا:

این خودرو در کلاس قیمتی خود بی‌نظیر است و حتی بعضی از تجهیزاتش، در خودروهای یک کلاس بالاتر نیز وجود ندارد. کوئید بسیار زیبا طراحی‌شده و استاندارد طراحی و زیبایی را در این رده از نو تعریف می‌کند. فرمان پف‌کرده به همراه صفحه کیلومتر دیجیتال قرمز-مشکی، نمای بسیار جالبی ایجاد می‌کند. صفحه‌ی چندرسانه‌ای لمسی این خودرو در این کلاس اولین بار است که استفاده می‌شود. فرمان پذیری نرم کوئید مانور پذیری و دور زدن در شهر را بسیار راحت می‌کند. صندلی‌ها راحت هستند ولی ردیف عقب کمی برای نشستن ۳ نفر کوچک است.

 

kwid

 

فضای بار ۳۰۰ لیتری کوئید بسیار فراتر از دیگر رقیبان رفته و به‌راحتی وسایل زیادی در آن جا می‌گیرند. جعبه‌ی داشبورد بالایی کوئید به‌شدت بی‌کیفیت و شل است، و قفل بی‌کیفیت آن بعد از تعدادی باز و بسته شدن، از کار می‌افتد و جعبه را بی‌استفاده می‌کند. آینه‌ها از داخل قابل تنظیم نیستند و در کنار عدم استحکام آن‌ها، شما مدام مجبور به تنظیمشان خواهید بود. صدای موتور کوئید به‌راحتی داخل اتاقک خودرو می‌آید و بعضی از اوقات دل‌خراش است. در کل این خودرو ازلحاظ رانندگی بسیار عالی، نرم و کم‌مصرف است.

 

kwid

ایندیا تایمز:

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های خودروی اقتصادی مصرف سوخت آن است، که کوئید به خوبی با مصرف ۳.۹۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از پس آن برآمده، و در بین رقیبانش کمترین مصرف را دارد. کوئید کمترین وزن در کلاس خود را داراست، که آن را مدیون استفاده از پلاستیک در بیشتر بخش‌های خودرو است. ممکن است این امر در جاده‌های ناهموار استهلاک خودرو را افزایش دهد. یکی از عامل‌های اصلی برای فروش این خودرو، زیبایی آن است که شبیه هاچبک‌های گران‌قیمت‌تر است. طراحی این خودرو از رنو داستر الهام گرفته‌شده که در مقایسه با آن، رنو کوئید زیباتر است.

 

kwid

 

توانایی رنو در ارائه‌ی چنین جزییاتی آن‌هم در این کلاس قیمتی ستودنی است. از طرفی هندلینگ این خودرو بین رقیبان، و حتی کلاس‌های بالاتر مثال‌زدنی است. پیشرانه‌ی کوئید به خوبی به‌جز در شیب زیاد که باعث تقلای آن می‌شود، برای این بدنه کارآمد است و پا به پای رقبا پیش می‌آید. طول و عرض کوئید و فضای بار آن، بزرگ‌ترین در کلاس خود است و باعث راحتی سرنشینان می‌شود.

به نظر می‌رسد برخلاف ظاهر نه‌چندان خوب اجزای پلاستیکی داخلی، دوام بالایی داشته باشند. سامانه‌ی لمسی چندرسانه‌ای خودرو بدون تغییر از داستر به ارث رسیده، که برتری زیادی برای کوئید ایجاد می‌کند. در جای‌جای این خودرو فضاهای مختلفی برای امور متفاوت طراحی‌شده است. درها بسیار جادارند و به راحتی یک بطری آب بزرگ را دربر می‌گیرند. تنظیم آینه‌های این خودرو بدون دسترسی از درون بسیار امر خسته کننده‌ای است. در بخش امنیت کوئید ضعیف عمل می‌کند و در حد استانداردهای هند است. در گرانترین نمونه، فقط یک کیسه هوا برای راننده در نظر گرفته شده و کلاً از سامانه‌ی ABS در صرف‌نظر شده است.

 

kwid

کار اند بایک:

یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های رقابتی کوئید، شمایل کراس‌اور مانند و ظاهر زیبای آن است. صفحه کیلومتر دیجیتالی زیبایش به همراه سامانه‌ی رهیاب لمسی ۷ اینچی آن نمای فوق‌العاده‌ای در این کلاس خودرو ارائه می‌کنند.

 

 

فضای صندلی‌های عقب کاملاً به اندازه بوده و افراد قدبلند نیز در آن راحتند. پیشرانه خودرو کاملاً بی‌لرزش عمل می‌کند و بدنه‌ی بسیار سبک ۶۶۰ کیلوگرمی خودرو را به‌راحتی جابه‌جا می‌کند، ولی در برخورد با کوچک‌ترین شیب تسلیم می‌شود. کوئید در سرعت‌های بالا هم پایداری و هندلینگ بسیار خوبی از خود ارائه می‌دهد، و در برخورد با موانع کاملاً نرم عمل می‌کند. در این خودرو بسیاری از قطعه‌ها حذف و یا با نمونه‌ی پلاستیکی تعویض شده‌اند تا از وزن آن بکاهند. ایمنی نسخه‌ی مربوط به هند نسبت به استانداردهای اروپا بسیار پایین است، ولی کوئید برای بازار جهانی طراحی‌شده و توانایی افزایش ایمنی و وزن را برای بقیه‌ی کشورها را دارد.

 

kwid

تاپ‌گیر:

 کوئید یکی از بزرگ‌ترین خودروهای اقتصادی است. فضای بار و نشیمن در جلو و عقب بسیار بزرگ است. فضای بار این خودرو حتی از هیوندای i20 که چند برابر قیمت کوئید را دارد نیز بزرگ‌تر است. رنو از جای‌جای خودرو برای قرار دادن فضای کاربردی استفاده کرده است. دو جعبه داشبرد به همراه فضای میانی، فضای روی کنسول، نگه دارنده‌های بطری و محفظه‌های بزرگ روی درها از این قبیلند.

 

kwid

 

پیشرانه‌ی این خودرو کاملاً جدید است و مختص خود کوئید طراحی‌شده است. اگرچه قدرت ۵۳ اسب بخاری ممکن است کم باشد، ولی کفاف وزن خودرو را می‌دهد. جعبه دنده بسیار نرم عمل کرده و مناسب شهر طراحی‌شده است. خیابان‌های ناهموار هند باعث شده‌اند تا تیم طراحی از تعلیق بسیار نرم استفاده کند، ولی این نرمی با فاصله‌ی زیاد ۱۸ سانتی‌متری از سطح زمین باعث خم شدن خودرو در پیچ‌ها می‌شود.

فرمان بسیار نرم است و برای شهر بسیار عالی طراحی‌شده، ولی در سرعت‌های بالا نیاز به کنترل مداوم دارد. شمایل عضلانی و شاسی بلند کوئید، در این قیمت بی‌نظیر است. قیمت این خودرو در نمونه‌ی پایه ۳۸۳۸ و در گران‌ترین نمونه ۵۲۷۲ دلار است. یکی از اصلی‌ترین کمبودهای این خودرو، نبود سیستم ABS است، با این حال ترمزهای این خودرو به قدر کافی قدرت دارند.

 

kwid

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع: زومیت

 

کد خبر 61895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha