کد خبر 61915
۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
تست خودروهای متصل جگوار و فورد

پرشین خودرو: جگوار لندروور و فورد موتور در انگلیس خودروهای متصل را آزمایش می کنند که با استفاده از فناوری طراحی شده برای تسریع سفر و کاهش تصادفات، با یکدیگر مرتبط می شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهایی که می توانند به راننده اطلاع دهند چه زمانی خودروی مقابلشان به طور ناگهانی ترمز می کند و خودروهایی که سیگنالهای ترافیکی را مونیتور می کنند تا در چهارراه‌ها با چراغ قرمزهای کمتری روبرو شوند در انگلیس آزمایش می شوند.

بکارگیری فناوری پیشرفته در خودروها زمینه را برای ورود خودروهای خودران فراهم می کند. جگوار لندروور که متعلق به شرکت هندی تاتا موتورز است، یک شاسی بلند رنج روور خودران نمایش داده که می تواند به طور اتوماتیک از خودروهای دیگر سبقت بگیرد.

به گفته تیم آرمیتاج، مدیر پروژه در شرکت اتودرایو انگلیس که مسئول هماهنگی این آزمایشها بوده است، مزایای خودروهایی که می توانند با یکدیگر و با محیط پیرامونشان مرتبط شوند، بسیار قابل توجه خواهد بود و از بهبود ایمنی تا روان شدن ترافیک راه را دربرمی گیرد.

اوایل ماه جاری یک خودروی خودران برای نخستین بار در خیابانهای انگلیس آزمایش شد. این آزمایش در راستای تلاشهای دولت انگلیس برای کمک به توسعه صنعتی انجام گرفت که ارزش آن تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۱ میلیارد دلار بالغ می شود.

انگلیس ورود خودروهای خودران به جاده‌های این کشور تا پایان دهه جاری را هدف گذاری کرده است.

خودروسازان در شتابند تا از شرکتهای فناوری که سرگرم طراحی خودروهای خودران هستند، عقب نمانند.

جگوار لندروور اوایل سال جاری اعلام کرد برای تست خودروهای خودران و فناوری خودروهای متصل، قصد دارد ظرف چهار سال آینده ناوگانی متشکل از بیش از ۱۰۰ خودروی تحقیقاتی ایجاد کند در حالیکه ولوو قصد دارد سال آینده خودروهای خودران را در لندن آزمایش کند.

بر اساس گزارش رویترز، فورد و لوو با شرکت تاکسی آنلاین اوبر در آزمایش خودروهای خودران در شهر پیتسبورگ آمریکا همکاری می کنند.

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 61915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha