کد خبر 62031
۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

پرشین خودرو: سازمان فضایی ناسا نخستین بار هواپیمایی را به پرواز درمی‌آورد که قادر است حین حرکت با سرعت بالا بال‌های خود را جمع کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، هنگامی که یک عقاب به سمت زمین شیرجه می‌رود بال‌های خود را جمع می‌کند تا حین افزایش شتاب و سرعت، کنترل بهتری روی خود داشته باشد. این سناریو مورد توجه سازمان فضایی ناسا قرار گرفته است تا نسل جدید هواپیما را تولید کند.

ناسا در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که ساخت هواپیما با بال‌های تاشو می‌تواند علاوه بر افزایش سرعت، شتاب و قابلیت کنترل‌پذیری، مصرف سوخت را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.

 

 

ناسا این پرنده متفاوت را «Spanwise با بال‌های تطبیق‌پذیر» (SAW) نامگذاری کرده است. ساخت هواپیما با بال‌های تاشو تاکنون برای نگهداری از آنها در پارکینگ مورد بررسی قرار گرفته بود و این نخستین بار است که پرواز یک هواپیما با بال‌های تاشو مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

 

 

در حال حاضر برخی هواپیماهای بزرگ با بال‌های جهت‌دار و طبیق‌پذیر ساخته می‌شوند تا امکان حمل آنها از کارخانه تا فرودگاه وجود داشته باشد. با این وجود ناسا ادعا می‌کند یک پروژه کاملا متفاوت را برای پرواز هواپیما با بال‌های تاشو پیش می‌برد.

سازمان ملی هوانوردی و فضانوردی آمریکا اعلام کرد که تاکنون مدل‌های مفهومی مختلف در این زمینه ارایه شده است. ولی این نخستین بار است که یک هواپیما با بال‌های تاشو به پرواز درمی‌آید.

کد خبر 62031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha