کد خبر 62084
۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
13 استان همچنان در انتظار بارندگی

پرشین خودرو: وضعیت بارندگی در میان استان‌های کشور نشان می‌دهد استان اردبیل با ۱۵.۹ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را نسبت به سایر استان‌ها در هفته گذشته داشته، این در حالی است که ۱۳ استان کشور همچنان بدون بارندگی هستند.

به‌گزارش «پرشین خودرو» به نقل ایسنا، میزان بارش‌ها در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور از ابتدای مهرماه تا چهارم آبان ماه به طور متوسط چهار میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد کاهش داشته، این در حالی است که میزان بارش‌ها در مقایسه با متوسط ۴۸ سال گذشته با کاهش ۵۶ درصدی روبرو بوده است.

بیشترین میزان بارش‌ها در میان حوضه‌های آبریز مربوط به حوضه دریای خزر بوده که ۳۷ میلی‌متر بارندگی را تجربه کرده البته در همین حوضه آبریز نیز در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۹ درصد کاهش را شاهد بودیم.

از سوی دیگر در حالی که ۳۴ روز از سال آبی ۹۶-۹۵ گذشته است، اما همچنان سه حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، حوضه مرزی شرق و قره قوم هیچگونه بارشی را تجربه نکرده‌اند.

در حوضه‌های آبریز ۳۰ گانه نیز حوضه «کل و مهران» با ۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بیشترین میزان افزایش را داشته همچنین حوضه «رودخانه بلوچ» با ۲۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته همچنان با کمترین میزان بارندگی مواجه است.

همچنین وضعیت بارندگی در میان استان‌های کشور نشان می‌دهد استان اردبیل با ۱۵.۹ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را نسبت سایر استان‌ها در هفته گذشته داشته، این در حالی است ۱۳ استان کشور همچنان بدون بارندگی هستند.

 

 

 

 

 

کد خبر 62084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha