کد خبر 62112
۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
تعجب گردشگران از وضع مسجد امام

پرشین خودرو: مسجد امام اصفهان به‌عنوان بخش مهمی از میدان نقش جهان یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است اما برخی بی توجهی ها موجب شده تا گردشگران از وضع موجود متعجب باشند.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مهر، با شروع فصل پاییز سفر به شهرهای اصفهان و یزد به عنوان یکی از مقاصد همیشگی گردشگران خارجی نیز بیشتر شده است اما وضعیت مسجد امام اصفهان که به دلیل قرار گرفتن در میدان نقش جهان یکی از مراکز مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی است چندان مناسب نیست به نحوی که بسیاری از گردشگران از اوضاع نابسامان این مسجد در تعجب هستند.

در این باره، امیر کلایی از راهنمایان گردشگری استان اصفهان که همیشه گردشگران خارجی را برای بازدید به این مسجد می برد، به خبرنگار مهر گفت: در شرایطی که مسجد امام یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای نشان دادن عظمت ساخت بناهای مذهبی در اصفهان است اما شلختگی حیاط و نابسامانی آن به حدی است که از بردن گردشگران به این بخش میدان نقش جهان پشیمان می شویم.

وی ادامه داد: ما هر بار این موضوع را به مسئولان گردشگری استان و حتی تولیت مسجد اعلام می کنیم اما آنها واکنشی نشان نمی دهند.

امیرکلایی با ارسال چندین تصویر به خبرگزاری مهر این وضعیت را تشریح کرد.

ورودی مسجد امام نشان می دهد که گردشگران می توانند از راهنمای صوتی استفاده کنند اما اغلب اوقات کسی نیست تا این دستگاهها را در اختیار گردشگران قرار دهد و یا درباره آن توضیحی داده و یا دستگاه را به افراد اجاره دهد.

در برخی از موارد توضیحات داده شده درباره بخش های مختلف این مسجد توسط راهنمای صوتی اشتباه است. این موضوع با وجود بارها تاکید هنوز تصحیح نشده است.

ورودی مسجد، تابلوی معرفی و جایگاه راهنما هنوز وضعیت مطلوبی ندارد.

با پایان هر نماز، فرش ها و موکت های مسجد در همان محوطه رها می شوند این درحالی است که مسجد انبار و جایگاههای زیادی را برای انتقال این فرش ها دارد.

همیشه این منظره رو به روی گردشگرانی قرار می گیرد که در صدد گرفتن تصاویر زیبا از این مسجد هستند.

اگر دلیلی برای وجود فرش و موکت در محوطه های داخلی و بیرونی مسجد وجود داشته باشد اما به طور حتم دلیلی برای انتقال ندادن این کولرهای آبی نیست.

وقتی با حجم وسیعی از یک بخش از گنبد درحال مرمت مواجه شوید کسی نیست پاسخی بدهد مرمت گران در توضیح این بخش به یکی از گروههای بازدیدکننده اعلام کردند که این بخشی از گنبد است که مرمت می شود.

توضیحات درباره برخی از اشیای واقع شده در مسجد به فارسی نوشته شده و گردشگران خارجی از وجود آن بی اطلاع هستند مگر آنکه راهنمای اختصاصی آنها توضیحاتی بدهد.

 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 62112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha