دریافت هزینه ارزی از شرکت های خودرویی خارجی

پرشین خودرو: نمایشگاه کتاب در اردیبهشت امسال اولین و شاید بتوان گفت که آخرین نمایشگاه مهمی بوده است که شهر آفتاب به خود دیده اما حال سخن از برگزاری نمایشگاه تخصصی خودرو در این شهر، مطرح است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، از برگزاری آخرین نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو در پایتخت حدود 12 سال می گذرد و حالا در سال 95 صدای پای یک نمایشگاه تخصصی دیگر در پایتخت به گوش می رسد البته این صدای پا در نزدیکی تهران تمام می شود و دیگر قرار نیست در حوالی بزرگراه چمران و نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

بر اساس تصمیم برخی از مسوولان، نمایشگاه تخصصی صنعت خودرو در شهر آفتاب برگزار خواهد شد. بسیاری بر این عقیده هستند که با این انتقال، دیگر از آن استقبال پیش بینی شده به دلایل مختلف خبری نخواهد بود اما مدیر برگزاری نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب با این دیدگاه مخالف است.

علیرضا عاجزی با رد برخی پیش بینی ها از استقبال کم از نمایشگاه خودروی تهران تصریح کرد: سایت آفتاب نسبت به چمران موقعیت بهتری دارد و تا همین ساعت هم استقبال تولیدکنندگان و نماینده‌های خارجی از این نمایشگاه عالی بوده و می‌توان گفت دیگر فضای خالی و قابل واگذاری به شرکت‌ها در نمایشگاه وجود ندارد.

وی در مورد برگزار نشدن نمایشگاه خودرو در 12 سال گذشته گفت: در واقع برگزار نشدن این نمایشگاه در این سال‌ها اساسا به این دلیل بود که برگزاری نمایشگاه در سایت چمران باعث ایجاد مشکل شدید ترافیک در شهر می‌شود. همین الان هم نمایشگاه‌هایی که بالای 150 تا 200 هزار نفر بازدیدکننده در روز دارند، باعث ایجاد مشکل ترافیک و دسترسی می‌شوند که هم مردم و هم بازدیدکنندگان را به زحمت می‌اندازد.

مدیر برگزاری نمایشگاه خودروی تهران با اشاره به این مطلب که برخی عقیده دارند که برگزاری نمایشگاه خودرو در بهمن ماه با توجه به سسرد شدن هوا و احتمال بارش برف و باران، از استقبال مردم خواهد کاست گفت: برگزاری نمایشگاه در بهمن ماه یک استثنا بود زیرا ترافیک برگزاری نماشگاه های خودرویی در شهر های کشور این اجبار را به وجود آورد که تهران در بهمن ماه میزبان برندهای خودرویی ایران و جهان باشد.

وی ادامه داد: در مورد بحث سرد بودن آب و هوا هم نه اینکه اصلا مشکلی وجود نداشته باشد، اما در تاریخ 26 بهمن‌ماه می‌توان گفت آن سرما و برودت زمستان تا حدی شکسته شده است. با وجود اینکه وضعیت آب و هوا به صورت قطعی قابل پیش‌بینی نیست اما شرایط پیش‌بینی‌شده فعلی از آن تاریخ نشان می‌دهد وضعیت هوا در آن ایام تقریبا مساعد خواهد بود.

عاجزی در مورد استقبال شرکت های داخلی از نمایشگاه تخصصی خودروی تهران گفت: حجم عمده‌ای از این نمایشگاه به تولیدکنندگان داخلی اختصاص خواهد یافت و اکثر واردکنندگان نیز از حضور در نمایشگاه استقبال کرده‌اند. همچنین بیشتر فعالان در حوزه واردات خودرو در نمایشگاه حضور دارند و متاسفانه تعدادی از شرکت‌ها که دیرتر اقدام کردند، به دلیل کمبود فضا در لیست حاضرین در نمایشگاه نیستند که البته در تلاش هستیم تا حد امکان در فضاهای موجود جایگزین شوند تا انشالله این نمایشگاه با سطح کیفی متفاوت برگزار شود و بتوانیم شاهد رویدادی خوب در صنعت خودروی کشور باشیم.

وی در مورد نحوه پرداخت هزینه های نمایشگاه در سال جاری گفت: همه شرکت‌های واردکننده خودرو و برندهای خارجی باید هزینه شرکت در نمایشگاه را به صورت ارزی پرداخت کنند و تولیدکنندگان هم با ارائه مستندات تولید مبالغ را به صورت ریالی می‌پردازند و این مساله برای تمام نمایشگاه‌ها به همین شکل است.

مدیر برگزاری نمایشگاه خودروی تهران افزود: مبالغ تعیین شده برای حوزه‌های جانبی و شرکت‌های خدماتی متری 120 یورو و برای شرکت‌های خودرویی خارجی و واردکنندگان متری 150 یورو تعریف شده که رقم بالایی نیست و عرف هم همین است

وی خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ شرکتی از حضور در نمایشگاه انصراف نداده و به طور قطع 40 تا 50 شرکت از اروپا و آسیای شرقی در نمایشگاه تهران حضور خواهند داشت.

عاجزی در پایان از اختصاص بیش از 50 درصد فضای نمایشگاه برای صنعت قطعه سازی خبر داد.





 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع روزنامه دنیای خودرو

کد خبر 62414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha