عجیب‌ترین رکورد سرعت بعد از 20 سال شکسته شد+تصاویر

پرشین خودرو: هنرنمایی با خودرو و موتورسیکلت، معمولا یکی از فعال‌ترین بخش‌های حوزه رسانه به شمار می‌رود که کلیپ‌های آن به وفور در موبایل‌ها و رسانه‌های اینترنتی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، یکی از جالب‌ترین هنرنمایی ها با خودرو حرکت بر روی دو چرخ اتومبیل است و عموما شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه زیادی به آن دارند.

 


اما جالب اینجاست که همین حرکت در رکوردهای گینس جایگاهی ویژه برای خود دارد و به تازگی توسط یک تیم فنلاندی شکسته شده است.

پیش از آنکه بخواهیم در مورد رکورد جدید حرف بزنیم، باید گفت که رکورد قبلی سرعت بر روی دو چرخ اتومبیل از سال 1997 میلادی در اختیار راننده‌ای سوئدی با نام "گوران ایاسون" بوده است که با حداکثر سرعت 181.2 کیلومتر بر ساعت موفق شده تا همین چند وقت پیش رکورد سرعت بر روی دو چرخ اتومبیل را به نام خود ثبت کند.

 


حال برای شکستن این رکورد با طول عمری نسبتا بالا، یک تیم فنلاندی گرد هم آمده‌اند و در آخرین تلاش‌های خود موفق به جابجایی رکورد سرعت بر روی دو چرخ اتومبیل پس از تقریبا 20 سال شده‌اند.

 


به طور دقیق‌تر برای شکستن این رکورد دو مهره کلیدی حضور دارند که یکی از آنان یک دستگاه بی ام و 335i بوده و دیگری هم راننده فنلاندی "ویسا کیویماکی" است که با رساندن حداکثر سرعت خود به 186.2 کیلومتر بر ساعت، با اختلافی تقریبا 5 کیلومتری موفق به جابجایی رکورد سوئدی‌ها شده است.

 

 


یکی دیگر از عوامل موثر در ثبت این رکورد هم لاستیک‌های اسپرت "نوکیان" با ارتفاعی بسیار پایین عنوان شده است که به دلیل ساختار الیاف مصنوعی و ترکیب آن با کامپوزیت‌های بالستیکی، موفق به تحمل 2 فاکتور وزن اتومبیل و سرعت 186 کیلومتر بر ساعتی شده است تا این رکورد عجیب و غریب بدست آید.
 

 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha