گیربکس JHQ در کدام محصولات رنو در ایران استفاده خواهد شد

پرشین خودرو: گیربکس JHQ نسل جدید گیربکس های دستی و ایران جزء اولین کشورهای تولید کننده آن است.

به گزارش «پرشین خودرو»، پیمان کارگر معاون رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند، با بیان این مطلب گفت: این گیربکس برای تمامی خودروهای سواری رنو(چه محصولاتی که در حال حاضر تولید می شود و چه محصولات آینده) در ایران قابل استفاده است.


به گفته وی، در فاز اول از گیربکس جی.اچ.کیو در محصول جدید رنو ساندرو استپ وی استفاده می شود.


کارگر با بیان اینکه با توجه به کیفیت بالا و تکنولوژی به روز، امکان صادرات این محصول از ایران نیز فراهم است، اظهار داشت: رنو به عنوان شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران، متعهد به گسترش داخلی سازی است و برای دستیابی به این هدف، ما از قطعه سازان توانمند ایرانی برای رسیدن به استانداردهای مد نظر رنو حمایت می کنیم.


معاون رنو در آفریقا، خاورمیانه و هند، از شرکت چرخشگر تبریز به عنوان قطعه سازی با تجربه و با کیفیت در زمینه تولید گیربکس یاد کرد و گفت: راه اندازی خط تولید گیربکس JHQ که پیشرفته ترین خط تولید گیربکس در ایران است حاصل تلاش شبانه روزی متخصصان رنو و مهندسان ایرانی است، اما این تنها آغاز راه است.


وی متذکر شد: داخلی سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی به قطعه سازان ادامه خواهد داشت. زیرساختهای بسیار خوبی در زمینه قطعه سازی در ایران وجود دارد و در آینده نزدیک، قطعه سازان ایرانی در زمینه تامین قطعات قوای محرکه شامل موتور و گیربکس رقابتی خواهند شد.


کارگر، با اشاره به برنامه های جدید رنو در ایران تصریح کرد: مجموع ظرفیت تولید خودروهای رنو در ایران در حال حاضر 200 هزار خودرو در سال است و در قالب همکاری های جدید این میزان به 350 هزار خودرو در سال افزایش خواهد یافت. این یک فرصت است، هم برای رنو و هم برای قطعه سازان ایرانی. قطعه سازان ایرانی توانایی تولید قطعات با کیفیت را دارند و با دستیابی به قیمت تمام شده مناسب و زمان تحویل به موقع می توانند پا به عرصه صادرات بگذراند و وارد زنجیره جهانی رنو نیسان شوند.


به گفته وی، برنامه جهانی گروه خودروسازی رنو در کشورهای استراتژیک شامل ایران، رسیدن به داخلی سازی 80 درصدی است. به منظور تسهیل این امر، در دور جدید همکاری های رنو با صنعت خودروی ایران، تاسیس یک مرکز مهندسی و خرید برای حمایت از قطعه سازان ایرانی پیش بینی شده است.


براساس این گزارش، هفته گذشته خط تولید گیربکس JHQ به عنوان پیشرفته ترین خط تولید گیربکس ایران در چرخشگر تبریز به بهره برداری رسید. و برای راه اندازی این خط تولید سرمایه گذاری مشترک 3 میلیون یورویی از سوی رنو پارس و چرخشگر صورت گرفته است.

یادآور می شود: فاز اول این پروژه شامل بهره برداری از خط مونتاژ گیربکس، اکنون به بهره برداری رسیده است، برای دو فاز دیگر پروژه یعنی داخلی سازی پوسته های گیربکس و همچنین شفت و دنده ها برنامه ریزی شده و به ترتیب تکمیل خواهد شد.



 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha