کیا سورنتو با چرخ تسمه ای به سما می رود+تصاویر

پرشین خودرو: با وجود اینکه شرکت خودروسازی کیا محصولی اسپرت در اختیار ندارد، اما سالیانه شاهد حضور فعال آن در نمایشگاه بین المللی اتومبیل‌های تقویت شده «سما» هستیم.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، کیاموتورز در نمایشگاه "سما" به جای ماشین‌های اسپرت و تقویت شده، محصولاتی عجیب و غریب یا کانسپت به نمایش می‌گذارد، حال امسال هم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته، با خودرویی عجیب و غریب به سمت نمایشگاه سما آمده است که در ادامه بیشتر در مورد آن خواهیم دانست.


احتمالا متوجه شده‌اید که می‌خواهیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم وما هم بیشتر از این مقدمه چینی نمی‌کنیم تا به اصل مطلب برسیم.


همانطور که از گالری تصاویر هم پیداست، شرکت خودروسازی کیا برای حضور در نمایشگاه "سما" واقع در لاس وگاس آمریکا، به جای آماده کردن یک خودروی کاملا جدید و اسپرت به سراغ ویرایش شاسی بلند کیا سورنتو رفته است، اما این ویرایشات به حدی سنگین بوده که فضای داخل کابین و سیستم‌های آن را به طور کامل تغییر داده و همچنین به جای رینگ و لاستیک‌های استاندارد، از چرخ تسمه بهره گرفته است تا در مسیرهای برفی راحت‌تر حرکت کند.


فضای داخل کابین هم به طور کامل تغییر کرده است و صندلی‌های سرنشینان مقابل یکدیگر، در دو سمت جلو و عقب کابین نصب شده‌اند تا دیگر خبری از غربیلک فرمان و یا مجموعه داشبورد و کنسول مرکزی نباشد.


معمولا اینجور خودروها که صندلی‌هایشان در جهت عکس هم نصب می‌شوند، از سیستم‌های محرک خودران استفاده می‌کنند و از این بابت هم خودروی شاسی بلند کیا مستثنی نبوده و به یک سیستم محرک خودران مجهز شده است که تنظیمات پایه و دیگر سیستم‌های مدیریتی و رسانه‌ای درون یک تبلت تقریبا 8 تا 10 اینچی گنجانده شده است که بر روی کنسول ابزار صندلی‌های عقب نصب می‌شود.
 

البته ناگفته نماند که این خودرو با نام "سورنتو اسکی گوندولا" و در قالب یک طرح کانسپت شناخته می‌شود و همانند محصولات اسکی باز کمپانی خودروسازی نیسان نظیر "روگ" و "جوک"، به نظر نمی‌رسد که برنامه‌ای برای تولید آن وجود داشته باشد.


 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha