تست و بررسی شاسی بلند جی.اس +تصاویر

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در گزارش پیشین توضیحاتی درباره جدیدترین محصول MG در ایران یعنی سدان GT داده شد و حالا قصد داریم شما را با محصول دیگری از MG با نام GS آشنا کنیم.

خودرو مورد اشاره در تست اخیر شرکت مدیاموتورز حضور داشت و خبرنگاران علاوه بر آزمایش فنی GT می توانستند تجربه ای دوباره با این خودرو شاسی بلند داشته باشند.


 

رقیبی دو رگه برای کره ای ها

مشکلی که برند MG در ابتدای حضورش داشت، مالکیت چینی آن بود که موجب می شد عوام آن را در لیست خودروهای چینی قرار دهند.
اما همانطور که بارها گفته شد، این یک خودروی بریتانیایی با مالکیت چینی است و این می تواند در کنار سابقه زیاد MG در خودروسازی، امتیازی مثبت برای GS باشد.

خودرویی که در تصویر می بینید، یکی از رقبای مستقیم خودروهای کره و چینی در این رنج قیمت و کلاس ساخت است و شبیه ترین رقیب به آن، کیا اسپورتیج است.
خودرویی که نسخه های توربو آن در تعداد بسیار کم وارد شد و چنانچه واردات آن ادامه پیدا می کرد، می شد آن را تنها رقیب واقعی برای GS عنوان کرد.

 

 


در زیر کاپوت خودرو چه می گذرد؟


محصولاتی از MG که از توربوشارژر بهره می برند، حالا به بیش از دو محصول رسیده و قبلا تنها دو خودروی ام.جی550 و ام.جی6 از این قطعه مفید سود می بردند.


خودروهایی که موتورهایی یکسان با ظاهری متفاوت داشتند و تنها ضعفی که در آن ها وجود داشت، نبود احساس واقعی پرخوران در خودرو بود و حتی در حین بوست گرفتن از خودرو، راننده هیچ حسی از شتاب اضافه نمی دید.


در کل ظاهر متفاوت و مخصوصا داشبورد بسیار زیبای آن موجب می شد حس ارزشی بیشتری نسبت به قیمت داشته باشید و مخصوصا سوییچ کریستالی مانند آن، اصالت انگلیسی که در استون مارتین وجود داشت را تداعی می کرد.


به هرحال ام جی در این شاسی بلند سایز متوسط تحول زیادی در بخش فنی ایجاد کرد و موتور 2 لیتری جدید خود را با یک توربوشارژ در کالبد GS کار گذاشت.
البته خارج از ایران می توان موتور دیگری با حجم 1.5 لیتر سفارش داد، اما نمایندگی وطنی ترجیح داد قوی ترین نسخه آن را با 217 اسب بخار و 350 نیوتون متر گشتاور به دست مشتریان ایرانی برساند.


تمام این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار همواره به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کند.

 


حس راندن آن مثل یک SUV است؟


معمولا خودروهای SUV از پایداری کمتری نسبت به سواری های عادی و یا اسپرت برخوردار اند، اما GS به راستی استادانه مهارت خود را در این بخش به رخ می کشد.


برای آغاز این چالش باید دنده را در حالت اسپرت بگذارید و ترمز دستی الکترونیکی آن را غیر فعال کنید که البته با گاز دادن و شروع حرکت به صورت خودکار نیز آزاد می شود.


با عبور از 2500 دور بر دقیقه، تمام 350 نیوتون متر گشتاور GS در اختیار شما است و جعبه دنده با اشاره شما به شیفتر پشت فرمان، بلافاصله دنده را تعویض می کند.


خبر خوبی است که بدانید مکس و خنگی جعبه دنده های قبلی، در این مدل حس نمی شود و به راستی پیشرفت و سرمایه گذاری قابل توجهی در پشت پرده این تحول وجود دارد.


سرمایه گذاری از جنس آلمان و امریکا که در ساخت این خودرو کمک شایانی داشته اند و GS هر تکه از بدنش را از نقطه ای در دنیا دارد.


به پایداری برگردیم. شما هیچ نگرانی خاصی در مورد پیچیدن های ناگهانی با GS نخواهید داشت چرا که با وجود چسبندگی بالا و سیستم کنترل ترمزها در پیچ یا به اصطلاح CBC، خودرو کاملا تحت فرمان است و مانند یک سدان با قابلیت های اسپرت به زمین چنگ می زند.


یکی از مشکلاتی که در حین عکاسی متوجه آن شدیم، کوبش های کم در ردیف عقب بود که حتی در ناهمواری های خیلی جزیی، کمی بالا و پایین شدن در سرنشین دیده می شد، اما خیلی محسوس نبود.


 

اطمینان در خارج از جاده


ارتفاع ظاهری خودرو در حدی است که کمی شیطنت در خارج از جاده را می طلبد.


البته ما فرصت تست این خودرو در چنین شرایطی را نداشتیم، اما طبق تست هایی که کارخانه انجام داده است، GS در بالا رفتن از شیب تند 45 درجه بسیار موفق بوده و حتی در آن شیب به کمک اتو هولد به نرمی بالا می رود و مشکل خاصی از این بابت ندارد.



نتیجه گیری


مبحث ظاهری و امکانات در اولویت های بعدی قرار می گیرد. ما انتخاب را به عهده خریدار می گذاریم، اما GS با قیمت حدودی 160 میلیون تومان و لیست خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی می تواند گزینه خوبی برای طرفداران SUV های کوچک باشد و همچنین ظاهر متمایز و خشمگین آن بسیار با آنچه که کره ای های هم سنش دارند، تفاوت دارد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 62538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha