کد خبر 62553
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
فولکس واگن از مسابقات WRC خارج شد

پرشین خودرو: فولکس واگن با انتشار خبری، کناره گیری خود از را مسابقات WRC در پایان فصل ۲۰۱۶ اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»،پس از اعلام کناره‌گیری آئودی از مسابقات استقامت در هفته‌ی گذشته، نوبت به فولکس واگن رسید تا کناره‌گیری خود از مسابقات رالی قهرمانی جهان در پایان فصل ۲۰۱۶ را اعلام کند.

سرمایه‌گذاری فولکس واگن در مسابقات رالی از  سال ۲۰۱۳ آغاز شد، این شرکت که مقر اصلی آن در ولفسبورگ قرار دارد، با خودروی WRC Polo R به رانندگی سباستیان اوژیه و جری متی لاتوالا وارد مسابقات WRC فدراسیون جهانی موتوراسپرت شد .

این ترکیب فولکس واگن در مسابقات رالی قهرمانی جهان چهار قهرمانی تولیدکنندگان و رانندگان در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ را به صورت متوالی به ارمغان آورد، آن‌‌ها تا به امروز ۴۱ پیروزی را در این رقابت‌ها کسب کردند.

فولکس واگن

اما متاسفانه سلطنت فولکس واگن در این ورزش به پایان رسیده است. مدیران فولکس واگن به عنوان تصمیم گیرندگان این موضوع از تمرکز بر روی فن‌آوری‌های مهم آینده (از جمله خودروهای الکتریکی) خبر دادند و این امر منجر به کناره‌گیری فولکس واگن از مسابقات WRC همزمان با شروع فصل ۲۰۱۷ شد.

فرانک ولش، عضو هیئت مدیره و مسئول توسعه‌ی فنی فولکس واگن در این رابطه می‌گوید:

برند فولکس واگن با چالش‌های فراوانی روبرو است. با گسترش روزافزون خودروهای الکتریکی، فولکس واگن باید تمام تلاش خود را در جهت بهبود فناوری‌های مهم آینده متمرکز کند. ما به تمام اهداف خود در WRC دست یافته‌ایم. در حال حاضر با همکاری بخش موتوراسپرت فولکس واگن و سایر بخش‌ها و پیشرفت فناوری‌های خودرو، در آینده تمرکز ما بیشتر بر این بخش معطوف خواهد شد.

فولکس واگن

با این حال، برنامه‌های بخش موتور اسپرت فولکس واگن ادامه خواهد یافت و ارتباط با مشتریان خودروهای مسابقه‌ای همچنان برقرار خواهد بود. این برنامه‌ها با تولید گلف GTI TCR  و BEETLE GRC رالی کراس ادامه‌دار خواهد بود.

علاوه بر این، فولکس واگن حتی توسعه‌ی POLO R5-SPEC جدید را در برنامه‌های خود دارد و با بیش از ۲۰۰ کارمند خود در بخش موتور اسپرت به کار خود ادامه خواهد داد. اما آینده‌ی اوژیه و لاتوالا چه خواهد بود؟ آن‌ها نیز در نقل و انتقالات به دنبال حضور در تیم هیوندای-M اسپرت، تویوتا یا سیتروئن خواهند بود.

 

 
منبع: زومیت

 

کد خبر 62553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha