تغییر نسل پراید و 405 کار آسانی نیست

پرشین خودرو: تولید خودروی جدید و جایگزین کردن آن باد خودروهای قدیمی باید بر اساس یک برنامه ریزی و از روی حساب انجام شود زیرا ممکن است نتیجه این اقدام بر خلاف اهداف از پیش تعیین شده باشد.

سعید مدنی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با اشاره به این مطلب که تولید هر خودروی جدید باید بر اساس یک منطق انجام شود، گفت: چنانچه بدون هیچ ضابطه ای دست به تولید بزنیم تنها مشکلات صنعت خودرو افزایش می یابد.


وی در مورد چرایی تولید نشدن خودروهای ارزان قیمت در کلاس پراید و پژو تصریح کرد: این دو خودرو جزء ارزان ترین خودروهای جهان هستند و باید عرض کنم که از مبلغ فروش یک پراید 20 میلیونی در واقع 13 تا 14 میلیون به خودروساز می رسد و 6 میلیون تومان آن به دولت و عوارض می رسد.

مشاور وزیر صنعت افزود: در شرایط کنونی خودرویی با امکانات پراید و 405 با مبلغ 5000 دلار کمتر می توان پیدا کرد البته خودروهای درجه 2 و 3 چینی از این امر مستثنی است.
 

نمی توان ازخودروی پدر بزرگ ها انتظار زیادی داشت

مدیرعامل سابق سایپا در مورد دل زدگی مردم از خودروهای قدیمی تولید شده در دو شرکت خودروسازی گفت: حق با مردم است زیرا سال 95 را نمی توان با 50 سال پیش که نوه و نتیجه به سوار شدن بر خودروی پدربزرگ می بالیدند، مقایسه کرد.

وی افزود: وقتی تیراژ تولید خودرو ها در داخل افزایش یافت و قیمت خودرو اقتصادی تر شد با توجه به افزایش سطح توقع مردم و بالا رفتن درآمدها، بسیاری از مردم صاحب خودرو شدند و دیگر کمتر کسی خودروی شخصی خود را بیش از 6 تا 7 سال نگه داشته و در قبل از این زمان آن را تبدیل به مدل بهتر می کند.

مدنی خاطرنشان کرد: در دنیا سالانه 10 تا 15 میلیون خودرو مازاد تولید می شود و این مازاد ها باید وارد یک بازار بکر مانند ایران شوند بنابراین مردم دیگر هر خودرویی را برای سوار شدن انتخاب نمی کنند.


وی یادآور شد: کندی تغییر نسل خودرو تولید شده در ایران به دو عامل جنگ تحمیلی و تحریم های ریز و درشت جهانی بستگی داشت و این دو عامل جلوی تغییر را می گرفتند زیرا هیچ شرکتی در این دو حالت حاضر نمی شد در ایران سرمایه گذاری کند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 62615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha