کد خبر 62777
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
واردات ولوو از پورشه سبقت گرفت+جدول

پرشین خودرو: طبق آمار گمرک در شش ماهه منتهی به شهریور ماه سالجاری 208 دستگاه خودرو ولوو وارد کشور شده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، ولوو شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که در بین ایرانی ها نیز به عنوان سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن شناخته می شود اما تولید محصولات این شرکت خودروسازی فقط به ماشین آلات سنگین محدود نمی شود؛نگاهی به خیابان های شهرمان کافی است تا در بین انواع لوکس های وارداتی، خودروی ولوو سواری را هم مشاهده کنید.

 
آمار گمرک هم خود دلیلی بر این مدعاست بطوریکه در شش ماهه منتهی به شهریور ماه سالجاری  208 دستگاه خودرو ولوو به ارزش دلاری 12,044,640 و ارزش ریالی 369,736,697,300 وارد کشور شده است.
 
از این تعداد 205 دستگاه ولوو مدلXC90 و سه دستگاه ولوو مدل T6-AWD وارد شده است.
 
لازم به ذکر است که تعداد واردات این خودرو از پورشه  هم پیشی گرفته است. (طبق آمار گمرک در شش ماهه منتهی به شهریور ماه سالجاری تنها 24 دستگاه خودرو  پورشه وارد شده است.)

 

 
آیا بازار خودرو توسط سوئدی ها تسخیر می شود؟
 
 
بررسی مشخصات ولوو XC90
 
این شاسی‌بلند سوئدی xc90 وارد دومین نسل از زندگی خود می‌شود ولوو برای این SUV جدید از پلتفرم منعطف خاصی با نام SPA استفاده می‌کند که به تدریج در سایر محصولات این شرکت نیز استفاده خواهد شد. روی این پلتفرم می‌توان خانواده موتورهای جدید از جمله پیشرانه‌های درایو E و پلاگین هیبریدی را مورد استفاده قرار داد. 
 
تمامی اجزاء نسل نو ولوو xc90 از جمله پلتفرم، سیستم تعلیق، سیستم‌های الکترونیکی و… کاملاً جدید است.
 
لازم به ذکر است که مدل 2017 این خودرو در بازار ایران به مبلغ 660  میلیون تومان به فروش می رسد این در حالی است که قیمت این خودرو قبل از ترخیص چیزی حدود 208 میلیون تومان است.    


 

آیا بازار خودرو توسط سوئدی ها تسخیر می شود؟

 
بررسی مشخصات ولوو T6-AWD 
 
وقتی از بیرون به T6 AWD نگاه می‌کنیم، همراه با چرخ‌های ویژه 20اینچی‌اش، ظاهر اسپرت ویژه‌ای پیدا کرده است و در مورد طراحی داخل کابین نیز می توان گفت که جمع و جور و ظریف است.
 
در زیر کاپوت T6 AWD یک موتور توربوی 3 لیتری قرار دارد که قدرتی معادل 300اسب‌بخار و گشتاوری برابر 440.6 نیوتن‌متر تولید می‌کند. 
 
این موتور با یک سیستم گیربکس گیرترونیک اتوماتیک 6 سرعته و پدل‌شیفترهای روی فرمان همراه است. برای مصرف سوخت T6 با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برآوردی برابر 13.8 لیتر در شهر و 9.8 لیتر در جاده در هر 100 کیلومتر در شهر داشته است.
 
ولوو XC60 T6 AWD می‌تواند در لیست گزینه‌های خانواده‌های در حال رشدی باشد که به دنبال یک وسیله نقلیه با قابلیت‌های زیاد و مناسب برای تمامی شرایط آب‌وهوایی هستند.
 
 


آیا بازار خودرو توسط سوئدی ها تسخیر می شود؟

 

 
 
 
آیا بازار خودرو توسط سوئدی ها تسخیر می شود؟
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 62777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha