بی ام و و مک لارن یک سوپراسپرت جدید روخواهند کرد

پرشین خودرو:بی‌ام‌و و مک‌لارن احتمالا برای ساخت یک خودروی سوپراسپرت، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نظر می‌رسد که کمپانی بی‌ام‌و طی سال‌های گذشته همکاری با خودروسازان دیگر را در دستور کار قرار داده است. شایعاتی که پیرامون همکاری این کمپانی با خودروسازی تویوتا برای عرضه‌ی مدل جدید بی‌ام‌و Z4 به گوش می‌رسد، این فرضیه را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند.

باوجودآنکه این همکاری‌ها به سود کمپانی  BMW خواهد بود، اما بسیاری از طرفداران از این مسئله راضی نیستند، چراکه جایگاه خودروساز مطرح آلمانی چون بی‌ام‌و را بسیار بالاتر از همکاری با کمپانی  Toyota می‌دانند. بااین‌حال، احتمالا همکاری جدیدی که قرار است با شرکت خودروسازی مک‌لارن صورت بگیرد، طرفداران کمپانی بی‌ام‌و را خوشحال‌ خواهد کرد.

بر اساس شایعات، شرکت خودروسازی مطرح McLaren که در زمینه‌ی ساخت خودروهای سوپراسپرت شهرت دارد، طی همکاری مشترکی با کمپانی بی‌ام‌و، یک خودروی سوپراسپرت موتور-وسط خواهد ساخت.

درحالی‌که اطلاعات دقیقی از مشخصات و ویژگی‌های این خودرو در دست نیست، شایعاتی در محافل خبری از آن به گوش می‌رسد. گفته می‌شود خودروی مذکور یک خودروی دونفره و موتور-وسط خواهد بود که توان خود را از طریق یک پیشرانه‌ی V8 تأمین می‌کند. احتمالا این پیشرانه مجهز به تویین توربو خواهد بود، چراکه هر دو کمپانی در حال حاضر پیشرانه‌های V8 تویین توربو را بر روی محصولات خود ارائه می‌کنند.

 

سوپراسپورت بی ام و مکلارن

 

به‌هرحال به نظر می‌رسد که شایعات موجود در رابطه با این همکاری به واقعیت تبدیل شود. هر دو کمپانی بی‌ام‌و و مک‌لارن در به‌کارگیری فیبر کربن از تجربه و مهارت بالایی برخوردارند؛ ماده‌ای که به‌احتمال‌زیاد در ساخت این خودروی سوپراسپرت از آن استفاده خواهد شد. کمپانی مک‌لارن برای مدت بیشتری با فیبر کربن سروکار داشته است.

موفقیت‌هایی که این کمپانی به‌واسطه‌ی فیبر کربن در مسابقات فرمول یک کسب کرده است، بسیار بیش از به‌کارگیری آن در خودروهای جاده‌ای است. با توجه به این مسئله کمپانی مک‌لارن شاید در این زمینه بهتر عمل کند. اما از طرف دیگر کمپانی بی‌ام‌و روش‌های جدیدی برای تولید فیبر کربن در مقیاس‌های بزرگ‌تر توسعه داده است.

مسئله‌ای که می‌تواند به ‌صرفه‌ی اقتصادی آن کمک شایانی کند. بنابراین هر دو کمپانی می‌توانند در این زمینه یکدیگر را یاری کرده و کمبودها را جبران کنند.

علاوه بر این، کمپانی‌های بی‌ام‌و و مک‌لارن در گذشته سابقه‌ی همکاری با یکدیگر داشته‌اند و در حال حاضر نیز از روابط مناسبی برخوردار هستند. نمونه‌ای از این همکاری‌ها، ساخت یکی از بهترین پیشرانه‌های تولیدشده تا به امروز توسط بی‌ام‌و برای خودروی مک‌لارن F1 است که بدون شک در بین پرافتخارترین خودروهای سوپراسپرت کل تاریخ جای می‌گیرد. بنابراین، زمانی که دو کمپانی بی‌ام‌و و مک‌لارن همکاری خود را مجددا آغاز کنند، باید منتظر اتفاق‌های بزرگ باشیم.

 

مکلارن F1

 

ازلحاظ فناوری‌های مرتبط با شاسی و قوای محرکه نیز هر دو کمپانی، حرف‌هایی برای گفتن دارند؛ بنابراین در صورت شکل‌گیری همکاری بین آن‌ها، به‌خوبی قادر خواهند بود از پیشرفت‌های صورت گرفته بهره‌مند شوند.

کمپانی مک‌لارن سیستم تعلیق بسیار کارآمدی در اختیار دارد که از قابلیت تنظیم برخوردار است. مسئله‌ای که به‌وضوح در سوپراسپرت‌های جدید کمپانی یادشده نمایان است؛ این است که خودروهای مذکور نه‌تنها در شرایط سخت به‌خوبی از پس پیچ‌های تند برمی‌آیند و هندلینگ مثال‌زدنی را در اختیار راننده قرار می‌دهند، بلکه در شرایط معمولی نیز همانند خودرویی چون رولز رویس عمل می‌کنند.

درواقع، در سیستم تعلیق مستقل در هر چرخ، سیستم پایدار‌ساز موجود جای خود را به واحد‌های کنترل‌کننده‌ی کامپیوتری داده است که علاوه بر نرمی و راحتی، پویایی و چسبندگی را برای خودرو به ارمغان می‌آورند.

در طرف مقابل، کمپانی بی‌ام‌و از تکنولوژی‌های مرتبط با پیشرانه و سیستم‌ انتقال نیروی پیشرفته‌تری برخوردار است. برای نمونه، این کمپانی یک جعبه‌دنده‌ی بسیار پیشرفته‌ی هفت‌سرعته‌ی دو کلاچه (DCT) در اختیار دارد که در برخی موارد از همتایان خود که توسط کمپانی مک‌لارن ساخته شده‌اند، بهتر عمل می‌کند.

همچنین کمپانی بی‌ام‌و سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل‌عقب فوق‌العاده‌ای را توسعه داده است که از واحد کنترل الکترونیکی لغزش برخوردار است. فناوری منحصربه‌فردی که کمپانی مدرن و به‌روز مک‌لارن از آن بی‌بهره است و شاید بتوان این مسئله را یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این کمپانی دانست.

بنابراین، چنانچه این همکاری دوجانبه برای تولید خودرویی سوپراسپرت صورت پذیرد، هر دو کمپانی مواردی برای تکمیل یکدیگر خواهند داشت. ازآنجایی‌که بی‌ام‌و و مک‌لارن هر دو ثابت کرده‌اند که به‌خوبی می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و دستاوردهای خارق‌العاده‌ای رقم بزنند؛ تنها ایده‌ی ساخت چنین خودرویی ما را به وجد می‌آورد.

باوجودآنکه تمام این مطلب بر اساس شایعات شکل گرفته است، اما این شایعات در گذشته نیز بارها بر سر زبان‌ها بوده است، بر همین اساس احتمال آن می‌رود که حقیقتی در این شایعات نهفته باشد. بدون شک، امیدواری برای وقوع این اتفاق برای همه‌ی ما وجود خواهد داشت.

منبع: پرشین خودرو

کد خبر 62880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha